Ulaş ÜSTÜN

Dr. Öğr. Üyesi Ulaş ÜSTÜN

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
ulasustun artvin.edu.tr 2324
Office 202
Telephone
E-Mail ulasustun artvin.edu.tr
Website
Facebook
Twitter
Adress Şehir Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Ofis: 202
YÖKSİS Profile

Scholar Tasks

  1. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, YARDIMCI DOÇENT, 2013 -
  2. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2006 - 2011

Papers

  1. Finlandiya’nın PISA’da Fen okuryazarlığı alanındaki başarısının sebepleri ve alınabilecek dersler.

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ, ERYILMAZ ALİ, Yayın Yeri : IX. ULUSAL FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, İZMİR, TÜRKİYE, 2010 Basım Tarihi : 23.09.2010 Etkinlik Tarihi : 23.09.2010 -
    Ulusal Özet bildiri
  2. How do school related variables explain Turkish students science literacy? A hierarchical analysis using PISA 2015 data

    Yazarlar : ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  3. How credible are the virtual laboratories? A comparison of the photographic and non-photographic virtual experiments about resistivity

    Yazarlar : ÖZDEMİR ERTUĞRUL,ÜSTÜN ULAŞ,BAĞRIYANIK KÜBRA ELİF, Yayın Yeri : ESERA Conference, Dublin, İRLANDA, 2017 Etkinlik Tarihi : 20.08.2017 - 25.08.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  4. How does preschool attendance explain students’ science self-efficacy? A comparison of Turkey, Finland and Singapore using PISA 2015 data

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  5. Türkiye’deki öğrencilerin fen okuryazarlığını yordayan öğrenci ve okul düzeyindeki değişkenler nelerdir? PISA 2015 verisine dayalı bir HLM çalışması

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 30.11.2018 Etkinlik Tarihi : 04.10.2018 - 06.10.2018
    Ulusal Özet bildiri
  6. Finlandiya’da fen sınıflarında neler oluyor?

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ERYILMAZ ALİ, Yayın Yeri : 1. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, TÜRKİYE, 2013 Basım Tarihi : 12.09.2013 Etkinlik Tarihi : 12.09.2013 - 14.09.2013
    Ulusal Özet bildiri
  7. An Assessment of an Interactive On‐line Course in Contemporary Physics

    Yazarlar : Zollman Dean,Ebini Raiya,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : 21st International Conference on Multimedia in Physics Teaching and Learning (MPTL 2017), Milton Keynes, İNGİLTERE, 2017 Basım Tarihi : 13.09.2017 Etkinlik Tarihi : 13.09.2017 - 15.09.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  8. Giriş Seviyesi EM Derslerindeki Öğrenci Başarısı: Bir Meta-analiz Çalışması

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,Sayre Eleanor,Archibeque Benjamin, Yayın Yeri : 3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 14.09.2017 Etkinlik Tarihi : 14.09.2017 - 16.09.2017
    Ulusal Özet bildiri
  9. Tartışma Grubu Fizik Kavramlarının Yaşam Temelli Verilmesi İle İlgili Uygulama Çalıştayı

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,YERDELEN DAMAR SEVDA,ERYILMAZ ALİ, Yayın Yeri : 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, TÜRKİYE, 2008 Basım Tarihi : 27.08.2008 Etkinlik Tarihi : 27.08.2008 - 29.08.2008
    Ulusal Özet bildiri
  10. Modern fizik dersinde sanal deney kullanımı: karacisim ışıması örneği

    Yazarlar : ÖZDEMİR ERTUĞRUL,AÇIŞLI SİBEL,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : 2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 10.09.2015 Etkinlik Tarihi : 10.09.2015 - 12.09.2015
    Ulusal Özet bildiri
  11. How to create interactive concept maps by using free software

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,EBINI RAIYA,ZOLLMAN DEAN, Yayın Yeri : 20th International Conference on Multimedia in Physics Teaching and Learning (MPTL), Munich, ALMANYA, 2015 Basım Tarihi : 17.07.2015 Etkinlik Tarihi : 09.09.2015 - 11.09.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  12. Learning introductory E M a 50 institution meta analysis

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,SAYRE ELEANOR C, Yayın Yeri : AAPT 2015 SUMMER MEETING, 2015 Basım Tarihi : 25.07.2015 Etkinlik Tarihi : 25.07.2015 - 29.07.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  13. Upper division quantum students development in physics and mathematics

    Yazarlar : THOMPSON JOHN D,TRALLERO CARLOS,ÜSTÜN ULAŞ,SAYRE ELEANOR C, Yayın Yeri : AAPT 2015 SUMMER MEETING, 2015 Basım Tarihi : 25.07.2015 Etkinlik Tarihi : 25.07.2015 - 29.07.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  14. Online Contemporary Physics Course for Non-Physics Majors

    Yazarlar : Ebini Raiya,ÜSTÜN ULAŞ,Zollman Dean, Yayın Yeri : ASEE Midwest Section Conference 2016, Manhattan, KS, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 25.09.2016 Etkinlik Tarihi : 25.09.2016 - 27.09.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  15. An interactive online course in contemporary physics

    Yazarlar : ZOLLMAN DEAN,EBINI RAIYA,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : 20th International Conference on Multimedia in Physics Teaching and Learning (MPTL), Munich, ALMANYA, 2015 Etkinlik Tarihi : 09.09.2015 - 11.09.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  16. Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Bilimin Doğası Öğretimi Mesleki Gelişim Paketi Etkinlik Örnekleri I

    Yazarlar : TAŞDELEN UĞUR,DEMİRDÖĞEN BETÜL,TÜMAY HALİL,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, TÜRKİYE, 2010 Basım Tarihi : 23.09.2010 Etkinlik Tarihi : 23.09.2010 - 25.09.2010
    Ulusal Özet bildiri
  17. Promoting pre service physics teachers meta cognitive skills through self evaluation

    Yazarlar : Damar Sevda, Üstün Ulaş, Eryılmaz Ali, Yayın Yeri : GIREP 2008 International Conference, 2008 Etkinlik Tarihi : 18.08.2008 - 22.08.2008
    Uluslararası Tam metin bildiri
  18. Needs assessment for Turkish high school physics curriculum design and development

    Yazarlar : Üstün Ulaş, Eryılmaz Ali, Gülyurdu Türkkan, Yayın Yeri : GIREP 2008 International Conference, 2008 Etkinlik Tarihi : 18.08.2008 - 22.08.2008
    Uluslararası Tam metin bildiri
  19. Cognitive strategies used by pre service physics teachers

    Yazarlar : Damar Sevda, Üstün Ulaş, Eryılmaz Ali, Yayın Yeri : Frontiers in Science Education Research (FISER) 2009, 2009 Etkinlik Tarihi : 22.03.2009 - 24.03.2009
    Uluslararası Tam metin bildiri
  20. Moderating effects on the relation between training motivation and behavior change

    Yazarlar : Gegenfurtner Andreas, Laine Erkka, Üstün Ulaş, Yayın Yeri : The 5th EARLI SIG 14 Learning and Professional Development Conference, 2010 Etkinlik Tarihi : 25.08.2010 - 27.08.2010
    Uluslararası Tam metin bildiri
  21. Which definition s of weight do we teach Which one is correct

    Yazarlar : Üstün Ulaş, Eryılmaz Ali, Yayın Yeri : ESERA 2009, 2009 Etkinlik Tarihi : 31.08.2009 - 04.09.2009
    Uluslararası Tam metin bildiri
  22. The comparison of Finnish and Turkish Curricula

    Yazarlar : Üstün Ulaş, Yayın Yeri : World Conference on Educational Sciences-2010, 2010 Etkinlik Tarihi : 04.02.2010 - 08.02.2010
    Uluslararası Tam metin bildiri

Lessons

Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2013-2014 ÖMES 404 Öğretmenlik Uygulaması-II Türkçe 2
2013-2014 SBÖ 208 Bilim Teknik ve Sosyal Değişme Türkçe 2
2013-2014 SEÇA 406 Bilim Teknoloji ve Toplum Türkçe 2
2013-2014 ÖMES 406 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2013-2014 ÖMES 310 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2013-2014 FBÖ 212 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2013-2014 FBÖ 402 Astronomi Türkçe 2
2013-2014 FBÖ 101 Genel Fizik-I Türkçe 4
2013-2014 SEÇG 402 Teknoloji ve Toplum Türkçe 2
2013-2014 ÖMES 317 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 1
2013-2014 FBÖ 307 İstatistik Türkçe 2
2013-2014 ÖMES 409 Okul Deneyimi Türkçe 1
2013-2014 SINÖ 205 Genel Fizik Türkçe 2
2013-2014 ÖMES 217 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2013-2014 İBKABG 405 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2013-2014 İDKABG 307 Medya ve İletişim Türkçe 2
2012-2013 ÖMES 202 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2012-2013 FBÖ 212 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2012-2013 ÖMES 406 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2012-2013 ÖMES 304 Ölçme ve Değerlendirme Türkçe 3
2012-2013 ÖMES 310 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2012-2013 FBÖ 402 Astronomi Türkçe 2

Administrative Duties

  1. Anabilim Dalı Başkanı
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
    2019 - 2022
  2. Anabilim Dalı Başkanı
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
    2017 - 2020

Books

  1. Doğru Bilinen Yanlışlardan, Yanlış Bilinen Doğrulara: Fizikte Kavram Yanılgıları
    GÜNEŞ BİLAL,ATEŞ SALİH,ERYILMAZ ALİ,YÜRÜK NEJLA,ÖZDEMİR ÖMER FARUK,KANLI UYGAR,SERİN GÖKHAN,ÜSTÜN ULAŞ,AYGÜN MÜGE,GÜLÇİÇEK ÇAĞLAR,toroslu seda,DAMLI VOLKAN, Yayın Yeri : Palme Yayıncılık, TÜRKİYE, Ankara, Türkçe, 2017
    Ulusal Bilimsel Kitap Tümü
  2. KAVRAMSAL FİZİK
    GÜNEŞ BİLAL, ATEŞ SALİH, ERYILMAZ ALİ, ÖZDEMİR ÖMER FARUK, KORUR FİKRET, TAŞLIDERE ERDAL, YERDELEN DAMAR SEVDA, KALTAKÇI GÜREL DERYA, ÖZDEMİR ERTUĞRUL, ÜSTÜN ULAŞ, YILDIRIM UFUK, Yayın Yeri : PALME, TÜRKİYE, Türkçe, 2021
    Uluslararası Kitap Tercümesi Tümü

Articles

  1. How well does self-concept predict science achievement across cultures? The mediating effect of autonomous motivation

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : International Journal of Science Education, 2023
    Uluslararası Hakemli SSCI
  2. Effectiveness of conceptual change strategies in science education: A meta‐analysis

    Yazarlar : PAÇACI ÇAĞATAY, ÜSTÜN ULAŞ, ÖZDEMİR ÖMER FARUK, Yayın Yeri : Journal of Research in Science Teaching, 2023
    Uluslararası Hakemli SSCI
  3. Does a more realistic approach to design a virtual experiment contribute to its credibility? An extensive comparison of photographic and graphic virtual experiments about electrical resistivity of a conductor

    Yazarlar : ÖZDEMİR ERTUĞRUL, ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 2021
    Uluslararası Hakemli ERIC
  4. Analysis of Finnish Education System to question the reasons behind Finnish success in PISA

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ERYILMAZ ALİ, Yayın Yeri : Studies in Educational Research and Development, 2018
    Ulusal Hakemli Türk Eğitim İndeksi, ASOS
  5. Bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına uygulanması ile ilgili tartışmalar

    Yazarlar : KÖSEOĞLU FİTNAT, TÜMAY HALİL, ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  6. Student and school-level factors to predict science literacy for two top-performing countries in PISA 2015: Finland and Singapore

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ, CANSIZ MUSTAFA, ÖZDEMİR ERTUĞRUL, CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Journal of Science Education, 2022
    Uluslararası Hakemli SSCI
  7. Motivation’s role in students’ science literacy and career expectations

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : Scandinavian Journal of Educational Research, 2023
    Uluslararası Hakemli SSCI
  8. A Systematic Review and Meta-analysis of the Relationships among Post-secondary Students’ Attitudes Toward Statistics and Statistics Achievement

    Yazarlar : ALKAN MUHAMMET FATİH, CLADERA-MUNAR MAGDALENA, EMMİOĞLU SARIKAYA ESMA, LEAVY AISLING, MAVİŞ SEVİM FAZİLET ÖZGE, I. PAUL CHARMAYNE, PRIMI CATERINA, SCHAU CANDACE, ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : Social Science Protocols, 2022
    Uluslararası Hakemli Google Scholar
  9. Türkiye'deki öğrencilerin fen okuryazarlığını etkileyen faktörler nelerdir? PISA 2015 verisine dayalı bir hiyerarşik doğrusal modelleme çalışması

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020
    Uluslararası Hakemli TR DİZİN
  10. How critical is preschool attendance for students to build a higher science self-efficacy? A comparative study of Finland, Singapore, and Turkey using PISA 2015 data

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2020
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  11. A research methodology to conduct effective research syntheses Meta analysis

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ERYILMAZ ALİ, Yayın Yeri : Egitim ve Bilim-Education and Science, 2014
    Uluslararası Hakemli SSCI

Education

  1. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 1999 - 2005
  2. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ (DR), 2005 - 2012
  3. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 1999 - 2005

Projects

  1. Türkiye'deki Öğrencilerin Fen Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler: PISA 2015 Verisine Dayalı Bir HLM Çalışması
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Yürütücü
    Tamamlandı , 21.03.2017 - 28.06.2018

Thesis Consultancy

  1. Effectiveness of conceptual change strategies in science education: A meta-analysis

    Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022
    Yurt İçi Türkiye Tamamlandı
  2. Türkiye'deki öğrencilerin sosyoekonomik statüsü fen okuryazarlığını ne derece yordamaktadır? PISA verisine dayalı bir çalışma

    Artvin Çoruh Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023
    Yurt İçi Türkiye Tamamlandı
  3. Oyun temelli öğrenme fen eğitiminde ne derece etkilidir? Bir meta-analiz çalışması

    Artvin Çoruh Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023
    Yurt İçi Türkiye Tamamlandı
  4. Öğrenme Halkası Modellerinin Öğrencilerin Fen Başarısına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

    Artvin Çoruh Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Fen ve Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023
    Yurt İçi Türkiye Devam Ediyor
  5. Fen Eğitimindeki Projeye Dayalı Öğrenme Araştırmalarının Sistematik Sentezi: Bir Meta-Analiz Çalışması

    Artvin Çoruh Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023
    Yurt İçi Türkiye Devam Ediyor
  6. FEN EĞİTİMİNDE OYUNLAŞTIRMA ARAŞTIRMALARININ META-ANALİZİ

    Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024
    Yurt İçi Türkiye Devam Ediyor

Memberships

  1. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği (FEAD), Üye, 2010 -