Sedef ÇELİK

Dr. Arş.Gör. Sedef ÇELİK

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
sedefcelik artvin.edu.tr 2328
Ofis
Telefon 2328
E-Posta sedefcelik artvin.edu.tr
Websitesi
Facebook
Twitter
Adres
Yöksis Profil Sayfası

Akademik Görevler

  1. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2012 -

Bildiriler

  1. Çevrimiçi Ortamda Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Etkiliğinin Değerlendirilmesi

    Yazarlar : KUL ÜMİT,AKSU ZEKİ,BİRİŞÇİ SALİH,ÇALIK UZUN SELCEN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, TÜRKİYE, 2019 Basım Tarihi : 30.06.2019 Etkinlik Tarihi : 27.06.2019 - 29.06.2019
    Uluslararası Tam metin bildiri
  2. Problem Kurma Yaklaşımının Öğrencilerin Matematiksel Öğrenme Çıktılarına Etkisi Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongres, İstanbul, TÜRKİYE, 2019 Basım Tarihi : 30.06.2019 Etkinlik Tarihi : 27.06.2019 - 29.06.2019
    Uluslararası Tam metin bildiri
  3. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Performanslarını Geliştirme Sürecine Yönelik Görüşleri

    Yazarlar : ÇALIK UZUN SELCEN,KUL ÜMİT,AKSU ZEKİ,ÇELİK SEDEF,BİRİŞÇİ SALİH, Yayın Yeri : 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4), İzmir, TÜRKİYE, 2019 Basım Tarihi : 30.12.2019 Etkinlik Tarihi : 26.09.2019 - 28.09.2019
    Uluslararası Tam metin bildiri
  4. Problem Çözme Süreçlerinde Öğretmen-Sınıf Tartışma Tipinin Oluşumunun Analizi

    Yazarlar : BAKİ ADNAN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : 4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, TÜRKİYE, 2019 Basım Tarihi : 01.12.2019 Etkinlik Tarihi : 26.09.2019 - 28.09.2019
    Uluslararası Tam metin bildiri
  5. An Investigation of the Relationship Between Visual Mathematics Literacy Self-efficacy Perceptions and Metacognitive Reading Comprehension Awareness

    Yazarlar : AKSU ZEKİ,ÇALIK UZUN SELCEN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  6. Eğitsel amaçlı web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik algısını belirlemeye yönelik ölçek geliştirme çalışması

    Yazarlar : BİRİŞÇİ SALİH,KUL ÜMİT,AKSU ZEKİ,AKASLAN DURSUN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 24.05.2017 Etkinlik Tarihi : 24.05.2017 - 26.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  7. Matematik öğretmeni adaylarının Web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yaşantılardan yansımalar

    Yazarlar : ÇELİK SEDEF,KUL ÜMİT,BİRİŞÇİ SALİH,AKSU ZEKİ, Yayın Yeri : III. INES International Education and Social Science Congress, Antalya, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 20.06.2018 Etkinlik Tarihi : 28.04.2018 - 01.05.2018
    Uluslararası Tam metin bildiri
  8. Grupla Sınav Uygulamasının Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmeler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

    Yazarlar : ÇALIK UZUN SELCEN,BİRİŞÇİ SALİH,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, TÜRKİYE, 2018 Etkinlik Tarihi : 18.04.2018 - 22.04.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  9. Öğretim teknolojileri materyal dersinin ortaokul matematik öğretmeni adaylarının somut materyal kullanmalarına etkisi

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF,ÇALIK UZUN SELCEN, Yayın Yeri : III. INES International Education and Social Science Congress, Antalya, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 30.06.2018 Etkinlik Tarihi : 28.03.2018 - 01.05.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  10. Trends in masters and doctoral thesis in Turkish mathematics education:2012-2017

    Yazarlar : ÇALIK UZUN SELCEN,AKSU ZEKİ,KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  11. The impact of concrete material use in mathematics education on students’ achievement: a meta-analytic review

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF,AKSU ZEKİ, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  12. Development Of Mathematical Discourse In A Classroom

    Yazarlar : BAKİ ADNAN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : ICES-UEBK 2018 (27th International Conference on Educational Sciences ), 2018 Basım Tarihi : 22.04.2018 Etkinlik Tarihi : 18.04.2018 - 22.04.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  13. Using BLOOM’S renewed taxonomy to analyse learning outcomes in middle school mathematics curricula

    Yazarlar : ÇELİK SEDEF,KUL ÜMİT,ÇALIK UZUN SELCEN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  14. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRSEL MATEMATİK OKUR YAZARLIKLARININ BELİRLENMESİ NİTEL BİR ARAŞTIRMA

    Yazarlar : ÇALIK UZUN SELCEN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : ICEMST, KONYA, TÜRKİYE, 2014 Etkinlik Tarihi : 16.05.2014 - 18.05.2014
    Uluslararası Özet bildiri
  15. BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLARIN ÖĞRETİMİNDE BAŞARIYA ETKİSİ

    Yazarlar : BAKİ ADNAN,ÇALIK UZUN SELCEN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : 2. TÜRK BİLGİSAYAR ve MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, ADIYAMAN, TÜRKİYE, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.05.2015 - 18.05.2015
    Ulusal Özet bildiri
  16. EXPLORING THE RELATIONSHIP BETWEEN PRE SERVICETEACHERS MATHEMATICAL ORINTED BELIEFS AND THEIRPEDAGOGICAL PRACTICES WITHIN THE REAL CLASSROOM

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), MUĞLA, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 01.09.2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
    Uluslararası Tam metin bildiri
  17. HOW PROSPECTİVE MATHEMATİCS TEACHERS ARE USİNG MATHEMATİCAL LANGUGE İN THE CLASSROOM

    Yazarlar : ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : 13 th International Congress on Mathematical Education,, HAMBURG, ALMANYA, 2016 Basım Tarihi : 17.05.2016 Etkinlik Tarihi : 25.07.2016 - 31.07.2016
    Uluslararası Tam metin bildiri
  18. REFLECTIONS OF MATHEMATICS TEACHING APPLICATIONS INREAL CLASSROOM ENVIRONMENT

    Yazarlar : ÇELİK SEDEF,KUL ÜMİT, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST, 2016 Basım Tarihi : 01.09.2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
    Uluslararası Tam metin bildiri
  19. A REVIEW OF THE RESEARCH ON THE INVESTIGATION OF MATHEMATICS TEXTBOOKS IN TURKEY

    Yazarlar : GÖKÇEK TUBA,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : 3rd World on Conference on Science and Mathematics Education (SCI-MATH-2017), İstanbul, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 30.08.2017 Etkinlik Tarihi : 28.08.2017 - 30.08.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  20. Eğitsel Amaçlı Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik Algısını Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması

    Yazarlar : BİRİŞÇİ SALİH,KUL ÜMİT,AKSU ZEKİ,AKASLAN DURSUN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : 11th International Computer and Instructional Technologies Symposium, MALATYA, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 24.05.2017 Etkinlik Tarihi : 24.05.2017 - 26.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  21. INVESTIGATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS WITH CHAID ANALYSIS OF MATHEMATICS SELF EFFICACY

    Yazarlar : ÇELİK SEDEF,ÖZER TAYMUR MELİKE, Yayın Yeri : VI. International Congress on Research in Education(ULEAD), RİZE, TÜRKİYE, 2016 Etkinlik Tarihi : 13.10.2016 - 15.10.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  22. Lisansüstü Öğrencilerinin Geometri Dersinde Ders İmecesi Uygulamasına Yönelik Görüşleri

    Yazarlar : BAKİ ADNAN, İSMAİLOĞLU KADİR, BARAN TUĞBA, BABACAN FAHRİYE, ÇELİK SEDEF, ALIŞ MERVE, Yayın Yeri : TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, TRABZON, TÜRKİYE, 2013 Etkinlik Tarihi : 20.06.2013 - 22.06.2013
    Ulusal Tam metin bildiri
  23. TRİGONOMETRİDE BAZI TEMEL KAVRAMLARIN ÖĞRETİMİNDE DİNAMİK GEOMETRİ YAZILIMLARININ ETKİSİ GEOCEBRA ÖRNEĞİ

    Yazarlar : ÇELİK SEDEF,GÜVEN BÜLENT,AÇIKYILDIZ GÖKAY ,BABACAN FAHRİYE ZEHRA,YAĞMUROV MERDAN, Yayın Yeri : XI. UFBMEK, ADANA, TÜRKİYE, 2014 Etkinlik Tarihi : 11.09.2014 - 14.09.2014
    Ulusal Tam metin bildiri
  24. Öğrencilerin Üniversite Ve Üniversite Şehrine Yönelik Algılarındaki Değişimin Metaforlar Aracılığı İle Belirlenmesi Artvin İli Örneği

    Yazarlar : UZUN ÇALIK SELCEN, ÇELİK SEDEF, DEMİRYÜREK GÖKÇE, Yayın Yeri : EĞİTİM ODAĞINDA ARTVİN SEMPOZYUMU, TÜRKİYE, 2012 Etkinlik Tarihi : 31.05.2012 - 02.06.2012
    Ulusal Tam metin bildiri
  25. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİNDEKİ DEĞİŞİMİN İNCELENMESİ

    Yazarlar : UZUN ÇALIK SELCEN, ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : “ International Conference on New Trends in Education – ICONTE, TÜRKİYE, 2013 Etkinlik Tarihi : 25.04.2013 - 27.04.2013
    Ulusal Sözlü Bildiri

Deneyimler

  1. Artvin Bilim ve Sanat Merkezi, Matematik öğretmeni, Kamu,

Dersler

Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2019-2020 Mikroeğitim Türkçe 3
2019-2020 Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Türkçe 2
2019-2020 İlkokulda Matematik Öğretimi Türkçe 2
2019-2020 İlkokulda Temel Matematik Türkçe 3
2019-2020 Matematik Sınıflarında İletişim Türkçe 2
2019-2020 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2019-2020 Ortaokul Matematik Öğretim Programları Türkçe 2
2019-2020 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 2

Kitaplar

Makaleler

  1. A Meta-Analysis of the Impact of Problem Posing. Strategies on Students’ Learning of Mathematics

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 2020
    Uluslararası Hakemli ESCI:Emerging Sources Citation Index
  2. The Impact of Instructional Technology and Material Design Course on Pre-service Teachers

    Yazarlar : ÇALIK UZUN SELCEN,KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : International Journal of Educational Methodology, 2019
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  3. Görsel matematik okur yazarlığı öz-yeterlik algısı ile üstbilişsel okuduğunu anlama farkındalığı arasındaki ilişki.

    Yazarlar : AKSU ZEKİ,ÇALIK UZUN SELCEN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2019
    Uluslararası Hakemli TR DİZİN
  4. A Scale Development Study to Determine Web 2.0 Practical Content Development Self-Efficacy Belief (W2SEBS)

    Yazarlar : BİRİŞÇİ SALİH,KUL ÜMİT,AKSU ZEKİ,AKASLAN DURSUN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2018
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  5. Veri İşleme Öğrenme Alanına Yönelik Sınıf İçindeki Söylemlerin Matematiksel Dil Bağlamında İncelenmesi

    Yazarlar : BAKİ ADNAN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2018
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  6. The Impact of Educational Material Use on Mathematics Achievement: A Meta-Analysis

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF,AKSU ZEKİ, Yayın Yeri : International Journal of Instruction, 2018
    Uluslararası Hakemli ESCI: Emerging Sources Citation Index Journals ind...
  7. Investigating Changes In Mathematics Teachers’ Intentions Regarding Web 2.0 Technology Integration

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : Acta Didactica Napocensia, 2018
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  8. ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ KAZANIMLARIN YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ

    Yazarlar : ÇELİK SEDEF,KUL ÜMİT,ÇALIK UZUN SELCEN, Yayın Yeri : Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018
    Uluslararası Hakemli TR DİZİN
  9. Exploration of Pre service Teachers Beliefs in relation to Mathematics Teaching Activities in Classroom based Setting

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : International Journal of Research in Education and Science, 2017
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  10. Sınıf öğretmeni adaylarının görsel matematik okuryazarlıklarının incelenmesi: Nitel bir araştırma

    Yazarlar : ÇALIK UZUN SELCEN,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : Studies in Educational Research and Development (SERD), 2017
    Ulusal Hakemli Endekste taranmıyor
  11. Pre Service Mathematics Teachers Self Evaluation inMathematics Related Problem Solving and Their Solutions

    Yazarlar : KUL ÜMİT,ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : International Journal of Social Sciences and Education Research,, 2015
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  12. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİNDEKİ DEĞİŞİMİN İNCELENMESİ

    Yazarlar : UZUN ÇALIK SELCEN, ÇELİK SEDEF, Yayın Yeri : Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2014
    Ulusal Hakemli ASOS

Öğrenim

  1. Lisans-Yandal, ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 2005 - 2009
  2. Yüksek Lisans, ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ, 2010 - 2013
  3. Doktora, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 2013 - 2019

Projeler

  1. Web 2.0 Tabanlı Çevrimiçi Öğretmenlik Uygulaması Sürecinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı
    Devam Ediyor
  2. Grupla Test Tekniğinin Öğrenme Çıktıları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı
    Tamamlandı , 21.03.2017 - 21.12.2017
  3. Öğretmen adaylarının e içerik geliştirme tecrübelerinden yansımalar öğrenme yönetim sistemi
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı
    Tamamlandı , 13.04.2016 - 15.12.2017