2020 YKS Ek Yerleştirme ile Üniversitemize Yerleşen Öğrencilerin Kayıt İşlemleri

02 Ekim 2020, Cuma 1841

Değerli Öğrencilerimiz,

Üniversitemizi tercih ederek bir yükseköğretim programına yerleştiğiniz için sizleri tebrik eder, öğrenim hayatınızda başarılar dileriz. Kayıt sırasında ve sonrasında sizlere yardımcı olacak işlemlerin özeti aşağıya çıkarılmıştır.

E-KAYIT

2020-YKS Ek yerleştirme ile Üniversitemize yerleşen öğrencilerin kayıt işlemleri tüm programlar için üniversiteye gelmeden E-Devlet şifresiyle internet üzerinden elektronik ortamda 05 - 07 Ekim 2020 tarihleri arasında yapılacaktır. E-Kayıt yaptıran öğrencilerden herhangi bir belge istenmeyecektir. E-kayıt sistemiyle internet üzerinden kayıt yaptıramayan öğrenciler 05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda yerleştikleri programa ait kayıt merkezine gelerek kayıtlarını yaptıracaklardır.

 

E-KAYIT İŞLEMİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

2020-YKS Ek yerleştirme ile Üniversitemize yerleşen tüm öğrenciler bulundukları yerdeki PTT şubelerine nüfus cüzdanı ile şahsen müracaat ederek “E-Devlet” şifresi almaları gerekmektedir. E-Devlet şifresi alan öğrenciler E-Kayıt işlemi için https://www.turkiye.gov.tr/ internet adresine girdikten sonra  “E-Hizmetler” bölümüne tıklayarak açılan sayfada yer alan Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı başlığı altındaki Üniversite E-Kayıt sekmesinden 05 - 07 Ekim 2020 tarihleri arasında E-Devlet” şifresiyle kayıt yaptırabilirler.

 

E-KAYIT YAPAMAYANLARIN KAYIT İŞLEMİ

            E-Devlet şifresi ile elektronik kayıt yapamayan; Liseden mezun olduğu halde Milli Eğitim Bakanlığı sisteminde mezun bilgileri görünmeyen ve Üniversitemize yerleşen öğrenciler lise diploması, diploması hazır olmayanların ise yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi ile 05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında yerleştikleri programa ait kayıt merkezine gelerek mesai saatleri içinde (08:00-17:00 arası) kayıtlarını yaptıracaklardır.

 

LİSEDEN MEZUN OLAMAYAN ÖĞRENCİLERİN KAYITLARI

2020 YKS Ek yerleştirme sonucunda Üniversitemize yerleşen ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek öğrencilerin 05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında Üniversitemize gelerek geçici kayıtlarının yaptırmaları gerekmektedir. Bu öğrenciler mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Aralık 2020 tarihine kadar Üniversitemize ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacak olup bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecektir. Bu durumda olup 05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların daha sonra müracaat etmeleri halinde kayıtları yapılmayacaktır.

 

YENİ KAYIT ÖĞRENCİLERİN DERS KAYIT İŞLEMLERİ

E-Devlet üzerinden kayıt yaptıran veya E-Kayıt yapamayarak şahsen Üniversitemize gelerek yeni kayıt olan (Geçici kayıt olanlar dahil) tüm öğrenciler 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında alacakları derslere ait ders kayıtlarını 05-11 Ekim 2020 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaparak yapmaları gerekmektedir. Ders Kayıtları ile ilgili ayrıntılı bilgilerin yer aldığı duyuru web sayfasında yayınlanmaktadır. Ders kaydı yapmak için tıklayınız. Tüm öğrenciler öğrenim süresince zorunlu ve seçmeli derslere ait ders kayıt işlemlerini her yarıyıl başlangıcında akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde kendileri yapmak zorundadırlar.

 

YENİ KAYIT ÖĞRENCİLERİN DERS MUAFİYET (İNTİBAK) İŞLEMLERİ

Artvin Çoruh Üniversitesi Önlisans Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 28 maddesi gereğince ÖSYM (YKS, DGS) ile yerleşen ve Üniversitede birinci sınıfa kesin kaydını yaptıran öğrenciler, öğrenime başlayacakları eğitim-öğretim yılının ilk haftası içinde (en geç16 Ekim 2020 tarihine kadar) başvurmaları halinde, önceden diğer yükseköğretim kurumlarında başardıkları derslerden ilgili yönetim kurulu kararı ile muaf kabul edilebilirler. Bu takdirde muafiyet işlemi yapılan öğrenci ilgili yönetim kurulu tarafından muaf olduğu derslerin kredisi dikkate alınarak bir üst sınıfa intibak ettirilebilir. İntibak ettirilen süre azami öğrenim süresinden düşülür. Yarıyıl sistemi ile öğrenim yapılan Açık ve Uzaktan Öğretim yükseköğrenim programlarında okumuş olan öğrenciler başarılı oldukları derslerden muaf olabilirler.

 

ÖĞRENİM ÜCRETİ VE KATKI PAYI (HARÇ) ÖDEME HAKKINDA AÇIKLAMA

E-Devlet üzerinden kayıt yaptıran veya E-Kayıt yapamayarak şahsen Üniversitemize gelerek yeni kayıt yaptıran Birinci öğretim (Gündüz) öğrencileri katkı payı ödemeden ders kayıtlarını yapabileceklerdir. Ancak Üniversitemize kayıt olmadan önce birinci öğretim veya açık öğretim kapsamında bir programa (Lisansüstü, Lisans veya Önlisans) kayıtlı olan öğrenciler ikinci üniversite olarak Üniversitemizde birinci öğretim programına kayıt yaptırmaları halinde kayıt oldukları programa ait öğrenci katkı payını 05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında kendileri ödemek zorundadır. Katkı payı ödemesi gereken öğrenciler katkı payını 05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında bulundukları il/ilçeden (05 Ekim 2020 tarihinden itibaren) VAKIFLAR BANKASI İnternet bankacılığı, Şubelerinden veya ATM'lerinden “Öğrenci numarası ile” ödeyeceklerdir (Ödemeler sadece Öğrenci No ile yapılmalıdır). Katkı payını ödemeyen öğrencilerin 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılı ders kayıtları yapılmayacaktır varsa yapılmış ders kayıtları iptal edileceği için ders ve sınavlara katılamayacak ve öğrencilik haklarından yararlanamayacaklardır. (Öğrenci numaranızı http://www.artvin.edu.tr/oidb internet adresindeki Öğrenci No Sorgulama linkinden öğrenebilirsiniz).

 

İkinci öğretim (Gece) öğrencileri öğrenim ücretini 05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında bulundukları il/ilçeden (05 Ekim 2020 tarihinden itibaren) VAKIFLAR BANKASI İnternet bankacılığı, Şubelerinden veya ATM'lerinden “Öğrenci numarası ile” ödeyeceklerdir (Ödemeler sadece Öğrenci No ile yapılmalıdır). Öğrenim ücretini ödemeyen öğrencilerin 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılı ders kayıtları yapılmayacaktır varsa yapılmış ders kayıtları iptal edileceği için ders ve sınavlara katılamayacak ve öğrencilik haklarından yararlanamayacaklardır. (Öğrenci numaranızı http://www.artvin.edu.tr/oidb internet adresindeki Öğrenci No Sorgulama linkinden öğrenebilirsiniz).

 

AÇIKLAMALAR!

  1. YKS Ek yerleştirme ile Üniversitemize yerleşen ve askerlik sorunu olan (Yaş haddi, kaçak durumu vb.) erkek öğrencilerin kayıtları yapılacak ancak Askerlikle ilgili sorunu ortadan kalktığını belgeleyene kadar öğrenime devam ettirilmeyecek olup izinli sayılacaklardır.

 

  1. Katkı Payı/Öğrenim Ücretleri ile ilgili 2020/2755 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararının 10/3. maddesinde “Öğrencinin kayıtlı olduğu sadece bir programın öğrenci katkı payı, Devletçe karşılanır. Birinci öğretim veya açık öğretim kapsamında bir programa kayıtlı iken aynı kapsamda ikinci bir yükseköğretim programına (çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde, ikinci programa ait öğrenci katkı payları, öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır.” hükmü gereği ikinci bir üniversiteye kayıt yaptıranlar, ikinci üniversitenin katkı payını öderler.

 

3)   Kayıt işlemleriniz tamamlandıktan sonra üniversitemizdeki öğreniminiz süresince öğrenci bilgi sistemine giriş için gerekli olan kullanıcı adı; öğrenci numarası, şifre; T.C Kimlik numarasının ilk beş rakamıdır. Öğrenci bilgi sistemine www.artvin.edu.tr adresindeki Öğrenci Bilgi Sistemi sekmesinden giriş yapabilirsiniz.

 

* Üniversitemiz 2020–2021 eğitim öğretim yılı güz yarıyılı dersleri 12 Ekim 2020 Pazartesi günü başlayacaktır.

 

Ders Kayıt İşlemleri Açıklamaları İçin TIKLAYINIZ..
Kayıt Yerleri ve Adresleri İçin TIKLAYINIZ...
Katkı Payı/Öğrenim Ücreti (Harç) Miktarları  İçin  TIKLAYINIZ...
Barınma, Seyahat ve Diğer Faydalı Telefon Bilgileri İçin TIKLAYINIZ...
E-Kayıt için TIKLAYINIZ...
E-Kayıt Yapabilmek İçin Örnek Döküman TIKLAYINIZ...