Dr. Öğr. Üyesi Kemal AFACAN

Ofis | |
Telefon | |
E-Posta | kemalafacan![]() |
Websitesi | |
Adres | |
Yöksis Profil Sayfam | https://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/AkademisyenGorevOgrenimBilgileri?islem=direct&authorId=18122300DB65FBAE |
Akademik Görevler
- ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ, 2019 -
- ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ, 2018 - 2019
Bildiriler
-
A Multi-site Formative Intervention Study for Inclusive Organizational Design in the United States
Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL, Yayın Yeri : European Group for Organizational Studies Colloquium, Edinburgh, İSKOÇYA, 2019 Etkinlik Tarihi : 04.07.2019 - 06.07.2019
Uluslararası -
Repeated School Suspensions: Impact on Student Academic and Behavior Outcomes
Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2018 Etkinlik Tarihi : 13.04.2018 - 17.04.2018
Uluslararası -
Radical Possibilities of Transforming Schools with Local Stakeholders: A Formative Intervention Study for Expansive Learning
Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2018 Etkinlik Tarihi : 13.04.2018 - 17.04.2018
Uluslararası -
Characteristics, Effectiveness, and Quality of Multicomponent Reading Interventions for Students with Intellectual Disability: A Systematic Review of Literature
Yazarlar : AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Council for Exceptional Children, Boston, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Etkinlik Tarihi : 19.04.2017 - 22.04.2017
Uluslararası -
Academic and Behavior Outcomes in Behavior-focused Alternative Middle Schools
Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : American Educational Research Association, San Antonio, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Etkinlik Tarihi : 27.04.2017 - 01.05.2017
Uluslararası -
Disrupting the Racialization of Discipline: Culturally Responsive Behavioral Support at an Urban Middle School
Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM,CLARDY TREMAYNE, Yayın Yeri : American Educational Research Association, San Antonio, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Etkinlik Tarihi : 27.04.2017 - 01.05.2017
Uluslararası -
Multicomponent Reading Interventions for Students with Intellectual Disability
Yazarlar : AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
Uluslararası -
Alternative and Traditional High School Enrollment: An Analysis of One Urban District
Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,COURTRIGHT MAXWELL,LANGE LAUREN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
Uluslararası -
Learning Lab: A Culturally Responsive Systemic Intervention Methodology for Addressing the Racialization of School Discipline
Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,OLSEN REBEKKA,CAKIR HALIL IBRAHIM,MAWENE DIAN, Yayın Yeri : Center for Culturally Responsive Evaluation and Assessment, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 20.04.2016 - 22.04.2016
Uluslararası -
Building Democratic Schools with Local Stakeholders: Systematic Transformation and Expansive Learning at an Urban Middle School
Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,OLSEN REBEKKA,CAKIR HALIL IBRAHIM,MAWENE DIAN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
Uluslararası -
Embedded Shared Reading to Increase Literacy in an Inclusive English/Language Arts Class: Preliminary Efficacy and Ecological Validity
Yazarlar : Jeglum Sara,MCQUESTON JESSICA,RUPPAR ANDREA,AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Association for Behavior Analysis International, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 27.05.2016 - 31.05.2016
Uluslararası -
Behavior-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes
Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,YAN MIN CHI,COURTRIGHT MAXWELL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
Uluslararası -
Enrollment Trends: An Analysis of One Urban District’s Use of Different Types of Secondary Schools
Yazarlar : PERZIGIAN AARON,AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,JUSTIN WHITNEY, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
Uluslararası -
Transforming Schools from the Ground-Up with Local Stakeholders: Implementation of Learning Lab at an Urban High School
Yazarlar : BAL AYDIN,SCHRADER ELIZABETH,AFACAN KEMAL,MAWENE DIAN,CAKIR HALIL IBRAHIM,OLSEN REBEKKA, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
Uluslararası -
Academic Remediation-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes
Yazarlar : WILKERSON KIMBER,DATAR SUJATA,YAN MIN CHI,AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
Uluslararası
Deneyimler
- University of Wisconsin - Madison, Wisconsin Center for Educational Research, Research Assistant, Yurtdışı Üniversite, 2013 - 2014
- University of Wisconsin - Madison, School of Education, Rehabilitation Psychology and Special Education, Teaching Assistant, Yurtdışı Üniversite, 2014 - 2018
İdari Görevler
-
Bölüm Bşk.ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ,
-
Erasmus KoordinatörüARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ,
-
Fakülte Kurulu ÜyeliğiARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ,
Makaleler
-
The Effectiveness of Behavior-Focused Alternative Middle Schools for Students With Disabilities
Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : Behavioral Disorders, 2019
Uluslararası Hakemli SSCI -
Transforming Schools from the Ground-Up with Local Stakeholders: Implementing Learning Lab for Inclusion and Systemic Transformation at a Middle School
Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM, Yayın Yeri : Interchange, 2019
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric -
Culturally Responsive School Discipline: Implementing Learning Lab at a High School for Systemic Transformation
Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM, Yayın Yeri : American Educational Research Journal, 2018
Uluslararası Hakemli SSCI -
Alternative and Traditional High School Enrollment: An Analyis of One Urban District
Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,COURTRIGHT MAXWELL,LANGE LAUREN, Yayın Yeri : Journal of At-Risk Issues, 2018
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric -
Multicomponent Reading Interventions for Students With Intellectual Disability
Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,RUPPAR ANDREA, Yayın Yeri : Remedial and Special Education, 2017
Uluslararası Hakemli SSCI -
Embedded Shared Reading to Increase Literacy in an Inclusive English/Language Arts Class: Preliminary Efficacy and Ecological Validity
Yazarlar : RUPPAR ANDREA,AFACAN KEMAL,YANG YEUWN LANN,PICKETT KELLY, Yayın Yeri : Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 2017
Uluslararası Hakemli SSCI -
Characteristics of Students in Traditional Versus Alternative High Schools: A Cross-Sectional Analysis of Enrollment in One Urban District
Yazarlar : PERZIGIAN AARON,AFACAN KEMAL,JUSTIN WHITNEY,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : Education and Urban Society, 2016
Uluslararası Hakemli SSCI -
Behavior-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes
Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,JUSTIN WHITNEY,LEQUIA JENNA, Yayın Yeri : Behavioral Disorders, 2016
Uluslararası Hakemli SSCI -
Using Learning Labs for Culturally Responsive Positive Behavioral Interventions and Supports
Yazarlar : BAL AYDIN,SCHRADER ELIZABETH,AFACAN KEMAL,MAWENE DIAN, Yayın Yeri : Intervention in School and Clinic, 2016
Uluslararası Hakemli SSCI -
Academic Remediation–focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes
Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,YAN MIN CHI,JUSTIN WHITNEY,DATAR SUJATA, Yayın Yeri : Remedial and Special Education, 2015
Uluslararası Hakemli SSCI
Öğrenim
- Lisans, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, 2006 - 2010
- Yüksek Lisans, University of Wisconsin-Madison {Wisconsin}, ÖZEL EĞİTİM, 2012 - 2013
- Doktora, University of Wisconsin-Madison, Özel Eğitim, 2014 - 2018
Üyelikler
- Council for Exceptional Children, Üye, 2017 -
- American Educational Research Association, Üye, 2014 -