Kemal AFACAN

Dr. Öğr. Üyesi Kemal AFACAN

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Zihin Engelliler Eğitimi Ana Bilim Dalı
kemalafacan artvin.edu.tr 2349 - 39628
Ofis
Telefon
E-Posta kemalafacan artvin.edu.tr
Websitesi
Facebook
Twitter
Adres
Yöksis Profil Sayfası

Akademik Görevler

  1. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ, 2019 -
  2. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ, 2018 - 2019

Bildiriler

  1. Alternatif Okulların Akademik ve Davranış Güçlükleri Olan Öğrenciler için Avantajları ve Dezavantajlarına Yönelik Eğitimcilerin Görüşleri

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, TÜRKİYE, 2021 Basım Tarihi : 08.07.2021 Etkinlik Tarihi : 07.07.2021 - 10.07.2021
    Uluslararası Özet bildiri
  2. Covid 19 Döneminde Özel Gereksinimli Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sürecindeki İhtiyaçlarının Belirlenmesi

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, CEYLAN MUSTAFA, Yayın Yeri : Uluslararası Covid-19 Sürecinde Eğitimde Yeni Normlar Kongresi-II, Artvin, TÜRKİYE, 2021 Basım Tarihi : 23.06.2021 Etkinlik Tarihi : 21.06.2021 - 23.06.2021
    Uluslararası Özet bildiri
  3. Toward the Fourth-Generation Cultural-Historical Activity Theory: A Formative Intervention at an Elementary School

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, BAL AYDIN, ÇAKIR HALİL İBRAHİM, KO DOSUN, MAWENE DIAN, KIM HYEJUNG, Yayın Yeri : American Educational Research Association, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2021 Basım Tarihi : 08.04.2021 Etkinlik Tarihi : 08.04.2021 - 12.04.2021
    Uluslararası Özet bildiri
  4. Covid-19’un Zihin Yetersizliği Olan Bireyler Üzerindeki Etkileri

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : International Symposium of Scientific Research and Innovative Studies, Bandırma, TÜRKİYE, 2021 Basım Tarihi : 15.03.2021 Etkinlik Tarihi : 22.02.2021 - 25.02.2021
    Uluslararası Özet bildiri
  5. A Multi-site Formative Intervention Study for Inclusive Organizational Design in the United States

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL, Yayın Yeri : European Group for Organizational Studies Colloquium, Edinburgh, İSKOÇYA, 2019 Basım Tarihi : 06.07.2019 Etkinlik Tarihi : 04.07.2019 - 06.07.2019
    Uluslararası Özet bildiri
  6. Repeated School Suspensions: Impact on Student Academic and Behavior Outcomes

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2018 Basım Tarihi : 14.04.2018 Etkinlik Tarihi : 13.04.2018 - 17.04.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  7. Radical Possibilities of Transforming Schools with Local Stakeholders: A Formative Intervention Study for Expansive Learning

    Yazarlar : BAL AYDIN, AFACAN KEMAL, CAKIR HALIL IBRAHIM, CLARDY TREMAYNE, KO DOSUN, LOVE LARRY, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2018 Basım Tarihi : 17.04.2018 Etkinlik Tarihi : 13.04.2018 - 17.04.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  8. Characteristics, Effectiveness, and Quality of Multicomponent Reading Interventions for Students with Intellectual Disability: A Systematic Review of Literature

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Council for Exceptional Children, Boston, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Basım Tarihi : 22.04.2017 Etkinlik Tarihi : 19.04.2017 - 22.04.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  9. Academic and Behavior Outcomes in Behavior-focused Alternative Middle Schools

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : American Educational Research Association, San Antonio, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Basım Tarihi : 28.04.2017 Etkinlik Tarihi : 27.04.2017 - 01.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  10. Disrupting the Racialization of Discipline: Culturally Responsive Behavioral Support at an Urban Middle School

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM,CLARDY TREMAYNE, Yayın Yeri : American Educational Research Association, San Antonio, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Basım Tarihi : 28.04.2017 Etkinlik Tarihi : 27.04.2017 - 01.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  11. Multicomponent Reading Interventions for Students with Intellectual Disability

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 09.04.2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  12. Secondary School Enrollment Trends

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,COURTRIGHT MAXWELL,LANGE LAUREN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 12.04.2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  13. Learning Lab: A Culturally Responsive Systemic Intervention Methodology for Addressing the Racialization of School Discipline

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,OLSEN REBEKKA,CAKIR HALIL IBRAHIM,MAWENE DIAN, Yayın Yeri : Center for Culturally Responsive Evaluation and Assessment, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 22.04.2016 Etkinlik Tarihi : 20.04.2016 - 22.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  14. Building Democratic Schools with Local Stakeholders: Systematic Transformation and Expansive Learning at an Urban Middle School

    Yazarlar : BAL AYDIN, AFACAN KEMAL, OLSEN REBEKKA, CLARDY TREMAYNE, HARPER JOHN, CAKIR HALIL IBRAHIM, MAWENE DIAN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 12.04.2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  15. Embedded Shared Reading to Increase Literacy in an Inclusive English/Language Arts Class: Preliminary Efficacy and Ecological Validity

    Yazarlar : Jeglum Sara,MCQUESTON JESSICA,RUPPAR ANDREA,AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Association for Behavior Analysis International, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 31.05.2016 Etkinlik Tarihi : 27.05.2016 - 31.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  16. Behavior-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,YAN MIN CHI,COURTRIGHT MAXWELL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Basım Tarihi : 17.04.2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  17. Enrollment Trends: An Analysis of One Urban District’s Use of Different Types of Secondary Schools

    Yazarlar : PERZIGIAN AARON,AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,JUSTIN WHITNEY, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Basım Tarihi : 17.04.2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  18. Academic Remediation-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,DATAR SUJATA,YAN MIN CHI,AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Basım Tarihi : 16.04.2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  19. Transforming Schools from the Ground-Up with Local Stakeholders: Implementation of Learning Lab at an Urban High School

    Yazarlar : BAL AYDIN, SCHRADER ELIZABETH, AFACAN KEMAL, MAWENE DIAN, CAKIR HALIL IBRAHIM, OLSEN REBEKKA, THİEL MELANİE, PRYOR ELLEN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Basım Tarihi : 16.04.2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri

Deneyimler

  1. University of Wisconsin - Madison, Wisconsin Center for Educational Research, Research Assistant, 2013 - 2014
  2. University of Wisconsin - Madison, School of Education, Rehabilitation Psychology and Special Education, Teaching Assistant, 2014 - 2018

Dersler

Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2020-2021 Mesleki İngilizce İngilizce 2
2020-2021 Özel Eğitim Türkçe 8
2020-2021 Öğrenme Güçlüğü Türkçe 4
2020-2021 İlköğretimde Kaynaştırma Türkçe 2
2019-2020 Özel Eğitim Türkçe 8
2019-2020 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2019-2020 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2019-2020 Mesleki İngilizce İngilizce 2
2019-2020 İlköğretimde Kaynaştırma Türkçe 2

İdari Görevler

  1. Kalite Kurulu Üyeliği
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ,
  2. Engelli Birim Sorumlusu
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ,
  3. Enstitü Müdür Yardımcısı
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ,
  4. Enstitü Yönetim Kurulu üyeliği
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ,
  5. Fakülte Kurulu Üyeliği
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ,
  6. Erasmus Koordinatörü
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ,
  7. Bölüm Başkanı
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ,

Kitaplar

  1. Özel Eğitim II
    AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, TÜRKİYE, Erzurum, Türkçe, 2019
    Ulusal Ders Kitabı Bölüm(ler)

Makaleler

  1. Reading Outcomes of Students with Intellectual Disability on Statewide Assessments

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : Journal of Intellectual Disabilities, 2021
    Uluslararası Hakemli SSCI
  2. Özel Gereksinimli Bireyleri Konu Alan Okul Öncesi Dönem Resimli Öykü Kitaplarının İncelenmesi

    Yazarlar : ÖZTÜRK HÜSEYİN, AFACAN KEMAL, DEMİRTAŞ İLHAN SEDEN, Yayın Yeri : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2021
    Uluslararası Hakemli ESCI
  3. Inclusive Future Making: Building a Culturally Responsive Behavioral Support System at an Urban Middle School with Local Stakeholders

    Yazarlar : BAL AYDIN, AFACAN KEMAL, CLARDY TREMAYNE, ÇAKIR HALİL İBRAHİM, Yayın Yeri : Cognition and Instruction, 2021
    Uluslararası Hakemli SSCI
  4. Repeated School Suspensions: Who Receives Them, What Reasons Are Given, and How Students Fare

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER, AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Education and Urban Society, 2021
    Uluslararası Hakemli SSCI
  5. Reading Comprehension Interventions for Students with Intellectual Disability: A Systematic Literature Review

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education, 2020
    Uluslararası Hakemli ESCI
  6. The Effectiveness of Behavior-Focused Alternative Middle Schools for Students With Disabilities

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : Behavioral Disorders, 2019
    Uluslararası Hakemli SSCI
  7. Transforming Schools from the Ground-Up with Local Stakeholders: Implementing Learning Lab for Inclusion and Systemic Transformation at a Middle School

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM, Yayın Yeri : Interchange, 2019
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  8. Alternative and Traditional High School Enrollment: An Analyis of One Urban District

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,COURTRIGHT MAXWELL,LANGE LAUREN, Yayın Yeri : Journal of At-Risk Issues, 2018
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  9. Culturally Responsive School Discipline: Implementing Learning Lab at a High School for Systemic Transformation

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM, Yayın Yeri : American Educational Research Journal, 2018
    Uluslararası Hakemli SSCI
  10. Embedded Shared Reading to Increase Literacy in an Inclusive English/Language Arts Class: Preliminary Efficacy and Ecological Validity

    Yazarlar : RUPPAR ANDREA,AFACAN KEMAL,YANG YEUWN LANN,PICKETT KELLY, Yayın Yeri : Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 2017
    Uluslararası Hakemli SSCI
  11. Multicomponent Reading Interventions for Students With Intellectual Disability

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,RUPPAR ANDREA, Yayın Yeri : Remedial and Special Education, 2017
    Uluslararası Hakemli SSCI
  12. Characteristics of Students in Traditional Versus Alternative High Schools: A Cross-Sectional Analysis of Enrollment in One Urban District

    Yazarlar : PERZIGIAN AARON,AFACAN KEMAL,JUSTIN WHITNEY,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : Education and Urban Society, 2016
    Uluslararası Hakemli SSCI
  13. Using Learning Labs for Culturally Responsive Positive Behavioral Interventions and Supports

    Yazarlar : BAL AYDIN,SCHRADER ELIZABETH,AFACAN KEMAL,MAWENE DIAN, Yayın Yeri : Intervention in School and Clinic, 2016
    Uluslararası Hakemli SSCI
  14. Behavior-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,JUSTIN WHITNEY,LEQUIA JENNA, Yayın Yeri : Behavioral Disorders, 2016
    Uluslararası Hakemli SSCI
  15. Academic Remediation–focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,YAN MIN CHI,JUSTIN WHITNEY,DATAR SUJATA, Yayın Yeri : Remedial and Special Education, 2015
    Uluslararası Hakemli SSCI

Öğrenim

  1. Lisans, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, 2006 - 2010
  2. Yüksek Lisans, University of Wisconsin-Madison {Wisconsin}, ÖZEL EĞİTİM, 2012 - 2013
  3. Doktora, University of Wisconsin-Madison, Özel Eğitim, 2014 - 2018

Üyelikler

  1. Council for Exceptional Children, Üye, 2017 -
  2. American Educational Research Association, Üye, 2014 -