Kemal AFACAN

Dr. Öğr. Üyesi Kemal AFACAN

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Zihin Engelliler Eğitimi Ana Bilim Dalı
kemalafacan artvin.edu.tr 2349
Ofis
Telefon
E-Posta kemalafacan artvin.edu.tr
Websitesi
Facebook
Twitter
Adres
Yöksis Profil Sayfam https://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/AkademisyenGorevOgrenimBilgileri?islem=direct&authorId=18122300DB65FBAE

Akademik Görevler

  1. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ, 2019 -
  2. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ, 2018 - 2019

Bildiriler

  1. A Multi-site Formative Intervention Study for Inclusive Organizational Design in the United States

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL, Yayın Yeri : European Group for Organizational Studies Colloquium, Edinburgh, İSKOÇYA, 2019 Etkinlik Tarihi : 04.07.2019 - 06.07.2019
    Uluslararası
  2. Repeated School Suspensions: Impact on Student Academic and Behavior Outcomes

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2018 Etkinlik Tarihi : 13.04.2018 - 17.04.2018
    Uluslararası
  3. Radical Possibilities of Transforming Schools with Local Stakeholders: A Formative Intervention Study for Expansive Learning

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2018 Etkinlik Tarihi : 13.04.2018 - 17.04.2018
    Uluslararası
  4. Characteristics, Effectiveness, and Quality of Multicomponent Reading Interventions for Students with Intellectual Disability: A Systematic Review of Literature

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Council for Exceptional Children, Boston, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Etkinlik Tarihi : 19.04.2017 - 22.04.2017
    Uluslararası
  5. Academic and Behavior Outcomes in Behavior-focused Alternative Middle Schools

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : American Educational Research Association, San Antonio, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Etkinlik Tarihi : 27.04.2017 - 01.05.2017
    Uluslararası
  6. Disrupting the Racialization of Discipline: Culturally Responsive Behavioral Support at an Urban Middle School

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM,CLARDY TREMAYNE, Yayın Yeri : American Educational Research Association, San Antonio, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2017 Etkinlik Tarihi : 27.04.2017 - 01.05.2017
    Uluslararası
  7. Multicomponent Reading Interventions for Students with Intellectual Disability

    Yazarlar : AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
    Uluslararası
  8. Alternative and Traditional High School Enrollment: An Analysis of One Urban District

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,COURTRIGHT MAXWELL,LANGE LAUREN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
    Uluslararası
  9. Learning Lab: A Culturally Responsive Systemic Intervention Methodology for Addressing the Racialization of School Discipline

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,OLSEN REBEKKA,CAKIR HALIL IBRAHIM,MAWENE DIAN, Yayın Yeri : Center for Culturally Responsive Evaluation and Assessment, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 20.04.2016 - 22.04.2016
    Uluslararası
  10. Building Democratic Schools with Local Stakeholders: Systematic Transformation and Expansive Learning at an Urban Middle School

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,OLSEN REBEKKA,CAKIR HALIL IBRAHIM,MAWENE DIAN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Washington, DC, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 08.04.2016 - 12.04.2016
    Uluslararası
  11. Embedded Shared Reading to Increase Literacy in an Inclusive English/Language Arts Class: Preliminary Efficacy and Ecological Validity

    Yazarlar : Jeglum Sara,MCQUESTON JESSICA,RUPPAR ANDREA,AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : Association for Behavior Analysis International, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Etkinlik Tarihi : 27.05.2016 - 31.05.2016
    Uluslararası
  12. Behavior-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,YAN MIN CHI,COURTRIGHT MAXWELL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
    Uluslararası
  13. Enrollment Trends: An Analysis of One Urban District’s Use of Different Types of Secondary Schools

    Yazarlar : PERZIGIAN AARON,AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,JUSTIN WHITNEY, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
    Uluslararası
  14. Transforming Schools from the Ground-Up with Local Stakeholders: Implementation of Learning Lab at an Urban High School

    Yazarlar : BAL AYDIN,SCHRADER ELIZABETH,AFACAN KEMAL,MAWENE DIAN,CAKIR HALIL IBRAHIM,OLSEN REBEKKA, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
    Uluslararası
  15. Academic Remediation-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,DATAR SUJATA,YAN MIN CHI,AFACAN KEMAL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Chicago, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2015 Etkinlik Tarihi : 16.04.2015 - 20.04.2015
    Uluslararası

Deneyimler

  1. University of Wisconsin - Madison, Wisconsin Center for Educational Research, Research Assistant, Yurtdışı Üniversite, 2013 - 2014
  2. University of Wisconsin - Madison, School of Education, Rehabilitation Psychology and Special Education, Teaching Assistant, Yurtdışı Üniversite, 2014 - 2018

İdari Görevler

  1. Bölüm Bşk.
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ,
  2. Erasmus Koordinatörü
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ,
  3. Fakülte Kurulu Üyeliği
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ,

Makaleler

  1. The Effectiveness of Behavior-Focused Alternative Middle Schools for Students With Disabilities

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : Behavioral Disorders, 2019
    Uluslararası Hakemli SSCI
  2. Transforming Schools from the Ground-Up with Local Stakeholders: Implementing Learning Lab for Inclusion and Systemic Transformation at a Middle School

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM, Yayın Yeri : Interchange, 2019
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  3. Culturally Responsive School Discipline: Implementing Learning Lab at a High School for Systemic Transformation

    Yazarlar : BAL AYDIN,AFACAN KEMAL,CAKIR HALIL IBRAHIM, Yayın Yeri : American Educational Research Journal, 2018
    Uluslararası Hakemli SSCI
  4. Alternative and Traditional High School Enrollment: An Analyis of One Urban District

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,COURTRIGHT MAXWELL,LANGE LAUREN, Yayın Yeri : Journal of At-Risk Issues, 2018
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  5. Multicomponent Reading Interventions for Students With Intellectual Disability

    Yazarlar : AFACAN KEMAL,WILKERSON KIMBER,RUPPAR ANDREA, Yayın Yeri : Remedial and Special Education, 2017
    Uluslararası Hakemli SSCI
  6. Embedded Shared Reading to Increase Literacy in an Inclusive English/Language Arts Class: Preliminary Efficacy and Ecological Validity

    Yazarlar : RUPPAR ANDREA,AFACAN KEMAL,YANG YEUWN LANN,PICKETT KELLY, Yayın Yeri : Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 2017
    Uluslararası Hakemli SSCI
  7. Characteristics of Students in Traditional Versus Alternative High Schools: A Cross-Sectional Analysis of Enrollment in One Urban District

    Yazarlar : PERZIGIAN AARON,AFACAN KEMAL,JUSTIN WHITNEY,WILKERSON KIMBER, Yayın Yeri : Education and Urban Society, 2016
    Uluslararası Hakemli SSCI
  8. Behavior-focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,PERZIGIAN AARON,JUSTIN WHITNEY,LEQUIA JENNA, Yayın Yeri : Behavioral Disorders, 2016
    Uluslararası Hakemli SSCI
  9. Using Learning Labs for Culturally Responsive Positive Behavioral Interventions and Supports

    Yazarlar : BAL AYDIN,SCHRADER ELIZABETH,AFACAN KEMAL,MAWENE DIAN, Yayın Yeri : Intervention in School and Clinic, 2016
    Uluslararası Hakemli SSCI
  10. Academic Remediation–focused Alternative Schools: Impact on Student Outcomes

    Yazarlar : WILKERSON KIMBER,AFACAN KEMAL,YAN MIN CHI,JUSTIN WHITNEY,DATAR SUJATA, Yayın Yeri : Remedial and Special Education, 2015
    Uluslararası Hakemli SSCI

Öğrenim

  1. Lisans, KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, 2006 - 2010
  2. Yüksek Lisans, University of Wisconsin-Madison {Wisconsin}, ÖZEL EĞİTİM, 2012 - 2013
  3. Doktora, University of Wisconsin-Madison, Özel Eğitim, 2014 - 2018

Üyelikler

  1. Council for Exceptional Children, Üye, 2017 -
  2. American Educational Research Association, Üye, 2014 -