Mehmet KARAKAŞ

Prof. Dr. Mehmet KARAKAŞ

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
mkarakas artvin.edu.tr 2304
Ofis 314
Telefon 2304
E-Posta mkarakas artvin.edu.tr
Websitesi
Facebook
Twitter
Adres Artvin Çoruh Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şehir Yerleşkesi Çayağzı mah. 08000 Merkez- ARTVİN
Yöksis Profil Sayfam https://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/AkademisyenGorevOgrenimBilgileri?islem=direct&authorId=9137B1831FF51F56

Haftalık Ders Programım Güz 2019

Saatler Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar
08:00-09:00
Özel Öğretim Yöntemleri II
Lab4

Öğretmenlik Uygulaması I
Çoruh İlkokulu



09:00-10:00 Okul Deneyimi
A11
Özel Öğretim Yöntemleri II
Lab4

Öğretmenlik Uygulaması I
Çoruh İlkokulu



10:00-11:00 Özel Öğretim Yöntemleri II
A11
Görüşme Saati
Ofis odası 314
Özel Öğretim Yöntemleri II
Lab4
Öğretmenlik Uygulaması I
Çoruh İlkokulu
Görüşme Saati
Ofis odası 314


11:00-12:00 Özel Öğretim Yöntemleri II
A11
Görüşme Saati
Ofis odası 314
Özel Öğretim Yöntemleri II
Lab4
Öğretmenlik Uygulaması I
Çoruh İlkokulu
Görüşme Saati
Ofis odası 314


12:00-13:00


Öğretmenlik Uygulaması I
Çoruh İlkokulu



13:00-14:00


Öğretmenlik Uygulaması I
Çoruh İlkokulu
Topluma Hizmet Uygulamaları
A08


14:00-15:00 Görüşme Saati
Ofis odası 314



Topluma Hizmet Uygulamaları
A08


15:00-16:00 Görüşme Saati
Ofis odası 314



Topluma Hizmet Uygulamaları
A08


16:00-17:00







Saatler Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar
17:00-18:00






18:00-19:00






19:00-20:00






20:00-21:00






21:00-22:00






22:00-23:00






23:00-24:00






Akademik Görevler

  1. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, PROFESÖR, 2019 -
  2. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, DOÇENT, 2013 - 2019
  3. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, YARDIMCI DOÇENT, 2007 - 2013
  4. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2007 - 2007

Bildiriler

  1. Öğretmen Adaylarının Kendi Öğretmenleri ve Onların Etkinliği Hakkındaki Görüşleri

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, TÜRKİYE, 2013 Basım Tarihi : 10.09.2013 Etkinlik Tarihi : 05.09.2013 - 07.09.2013
    Ulusal Özet bildiri
  2. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okul Deneyimi Görüşleri: Artvin Öğrneği

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : International Artvin Symposium, Artvin, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 20.10.2018 Etkinlik Tarihi : 18.10.2018 - 20.10.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  3. A Study of Undergraduate Students Perceptions of Nature of Science

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : XIII. International Organization for Science and Technology Education, Kuşadası, TÜRKİYE, 2008 Basım Tarihi : 26.09.2008 Etkinlik Tarihi : 21.09.2008 - 26.09.2008
    Uluslararası Özet bildiri
  4. Science Professors Understanding of Nature of Science

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Third International Conference of the European Society for the History of Science, Viena, AVUSTURYA, 2008 Basım Tarihi : 12.09.2008 Etkinlik Tarihi : 10.09.2008 - 12.09.2008
    Uluslararası Özet bildiri
  5. A Case of One Professor s Teaching and Use of Nature of Science In An Introductory Chemistry Course

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : 9th European Conference on Research in Cnemical Education, İstanbul, TÜRKİYE, 2008 Basım Tarihi : 10.09.2008 Etkinlik Tarihi : 06.09.2008 - 09.09.2008
    Uluslararası Özet bildiri
  6. Deney ve Drama Yöntemi le Yoğunluk Kavramını Öğretmen Adaylarına Öğretme

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, TÜRKİYE, 2011 Basım Tarihi : 07.07.2011 Etkinlik Tarihi : 05.07.2011 - 08.07.2011
    Ulusal Özet bildiri
  7. Graduating Reflective Science Teachers Through Problem Based Instruction

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : American Association for the Advancement of Science Annual Meeting "The Nexus Where Science Meets Society", Washington, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2005 Basım Tarihi : 22.02.2005 Etkinlik Tarihi : 17.02.2005 - 21.02.2005
    Uluslararası Özet bildiri
  8. ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDEKİ BAŞARI DURUMUNA İLİŞKİN VELİ EĞİTİM SENDİKALARI VE DERSHANECİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,ÖZER TAYMUR MELİKE,ÇETİN MUSTAFA,TOPKAYA YAVUZ,ZORLUOĞLU SERACEDDİN LEVENT,TAŞKIN OSMAN, Yayın Yeri : Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, TÜRKİYE, 2012 Basım Tarihi : 30.09.2012 Etkinlik Tarihi : 30.05.2012 - 02.06.2012
    Ulusal Tam metin bildiri
  9. Öğretmen Adaylarının Fen (Fizik, Kimya, Biyoloji, ve Fen Bilgisi) Öğretmenleri Hakkındaki Görüşleri

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 30.09.2016 Etkinlik Tarihi : 28.09.2016 - 30.09.2016
    Ulusal Özet bildiri

Deneyimler

  1. Milli Eğitim Bakanlığı, Sınıf Öğretmeni, Diğer, 1996 - 1998
  2. Milli Eğitim Bakanlığı, Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmeni, Diğer, 1998 - 1999

Dersler

Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2018-2019 Okul Deneyimi Türkçe 1
2018-2019 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2
2018-2019 Yabancı Dil I (İngilizce) İngilizce 3
2018-2019 Özel Öğretim Yöntemleri II Türkçe 4
2018-2019 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2017-2018 Okul Deneyimi Türkçe 1
2017-2018 Öğretmenlik Uygulaması II Türkçe 2
2017-2018 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2017-2018 Fen ve Teknoloji Öğretimi I Türkçe 3
2017-2018 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2017-2018 Okul Deneyimi Türkçe 1
2017-2018 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2
2017-2018 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2016-2017 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2
2016-2017 Fen ve Teknoloji Öğretimi I Türkçe 3
2016-2017 Genel Kimya Laboratuarı I Türkçe 2
2016-2017 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2016-2017 Okul Deneyimi Türkçe 1
2016-2017 Genel Kimya Laboratuarı II Türkçe 2
2016-2017 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2016-2017 Özel Öğretim Yöntemleri I Türkçe 4
2015-2016 Okul Deneyimi Türkçe 1
2015-2016 Topluma Hizmet uygulamaları Türkçe 3
2015-2016 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2015-2016 Fen ve Teknoloji Öğretimi I Türkçe 3
2015-2016 Genel Kimya Laboratuarı II Türkçe 2
2015-2016 Genel Kimya Laboratuarı I Türkçe 2
2015-2016 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2
2015-2016 Özel Öğretim Yöntemleri I Türkçe 4
2014-2015 Fen ve Teknoloji Öğretimi II Türkçe 3
2014-2015 Özel Öğretim Yöntemleri II Türkçe 4
2014-2015 Genel Kimya Laboratuarı I Türkçe 2
2014-2015 Fen ve Tekonoloji Öğretimi I Türkçe 3
2014-2015 Özel Öğretim Yöntemleri I Türkçe 4
2014-2015 Genel Kimya Laboratuarı II Türkçe 1
2014-2015 Okul Deneyimi Türkçe 1
2014-2015 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2014-2015 Öğretmenlik Uygulaması II Türkçe 2
2014-2015 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2
2013-2014 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Türkçe 4
2013-2014 TOPUMA HİZMET UYGULAMALARI Türkçe 3
2013-2014 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1
2013-2014 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Türkçe 4
2013-2014 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Türkçe 2
2013-2014 Fen ve Teknoloji Öğretimi II Türkçe 3
2013-2014 Fen ve Teknoloji Öğretimi I Türkçe 3
2012-2013 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Türkçe 4
2012-2013 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1
2012-2013 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I Türkçe 3
2012-2013 TOPUMA HİZMET UYGULAMALARI Türkçe 3
2012-2013 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Türkçe 4
2012-2013 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Türkçe 2
2012-2013 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II Türkçe 3
2011-2012 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I Türkçe 3
2011-2012 KİMYADA ÖZEL KONULAR Türkçe 2
2011-2012 GENEL KİMYA Türkçe 2
2011-2012 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II Türkçe 3
2011-2012 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Türkçe 2
2011-2012 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Türkçe 4
2011-2012 OKUL DENEYİMİ Türkçe 1
2011-2012 TOPUMA HİZMET UYGULAMALARI Türkçe 3
2011-2012 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Türkçe 2
2011-2012 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Türkçe 4
2010-2011 Genel Kimya Türkçe 2
2010-2011 Okul Deneyimi Türkçe 1
2010-2011 Öğretmenlik Uygulaması I Türkçe 2
2010-2011 Kimyada Özel Konular Türkçe 2
2010-2011 Fen ve Teknoloji Öğretimi II Türkçe 3
2010-2011 Fen ve Teknoloji Öğretimi I Türkçe 3
2010-2011 Öğretmenlik Uygulaması II Türkçe 2
2010-2011 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2009-2010 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II Türkçe 3
2009-2010 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Türkçe 2
2009-2010 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Türkçe 4
2009-2010 Yabancı Dil II Türkçe 3
2009-2010 Genel Kimya Türkçe 2
Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2016-2017 Gelişim ve Öğrenme Türkçe 3
2015-2016 Gelişim ve Öğrenme Türkçe 3

İdari Görevler

  1. Dekan Yardımcısı
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ,
  2. Bölüm Bşk.
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,
  3. Anabilim Dalı Başkanı
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
    2015 - 2017
  4. Bölüm Bşk.
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ,
    2013 - 2016
  5. Dekan Yardımcısı
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ,
    2009 - 2017
  6. Bölüm Bşk.
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ,
    2009 - 2013

Kitaplar

  1. Science Professors Understanding and Use of Nature of Science
    KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : VDM Verlag, ALMANYA, Saarbrücken, İngilizce, 2008
    Uluslararası Bilimsel Kitap Tümü

Makaleler

  1. Problems in Teaching Introductory Science Classes: Views of Few Scientists

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : European Journal of Education Studies, 2018
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  2. How to Teach Introductory Science Classes: Views of Few Scientists

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : European Journal of Education Studies, 2018
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  3. Teaching Electricity with a Role Play

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Khimiya/Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, 2018
    Uluslararası Hakemli SCORPUS, MIAR, Russian Index for Science Citations
  4. Becoming a Scientist: Views of Few Scientists

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Bulgarian Journal of Science and Education Policy, 2018
    Uluslararası Hakemli EBSCO, BASE, CORE, OAJI, DOAJ,
  5. Turkish Students’ Views on Nature of Science

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : European Journal of Education Studies, 2017
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  6. Prospective Elementary Teacher s Views on Their Teachers and Their Effectiveness

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : The Qualitative Report, 2013
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  7. Teaching intermolecular forces with love analogy A case study

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Khimiya/Chemistry: Bulgarian Journal of Science Education, 2012
    Uluslararası Hakemli Chemical Abstracts SCORPUS
  8. Teaching Density with a Little Drama

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas, 2012
    Uluslararası Hakemli ERIC, EBSCO
  9. Science Instructors Views of Science and Nature of Science

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : The Qualitative Report, 2011
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  10. A case of one professor’s teaching and use of nature of science in an introductory chemistry course

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : The Qualitative Report, 2010
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  11. Pre service elementary teachers views on concept cartoons A sample from Turkey

    Yazarlar : BİRİŞÇİ SALİH,METİN MUSTAFA,KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Middle -East Journal of Scientific Research, 2010
    Uluslararası Hakemli ISI, SCORPUS
  12. Disco dancing and kinetic theory

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Journal of Chemical Education, 2010
    Uluslararası Hakemli SCI
  13. Determining prospective elementary teachers attitudes toward computer A sample from Turkey

    Yazarlar : BİRİŞÇİ SALİH,METİN MUSTAFA,KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Bulgarian Journal of Science and Educational Policy, 2009
    Uluslararası Hakemli EBSCO, DOAJ, BASE, CORE
  14. Cases of science professors’ use of nature of science

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Journal of Science Education and Technology, 2009
    Uluslararası Hakemli SCI-Expanded
  15. Prospective elementary teachers attitudes toward computer and Internet use A sample from Turkey

    Yazarlar : BİRİŞÇİ SALİH,METİN MUSTAFA,KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : World Applied Sciences Journal, 2009
    Uluslararası Hakemli SCORPUS,ISI, EBSCO, DOAJ, ERA, CSA,
  16. Two equations of life

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : The Science Education Review, 2008
    Uluslararası Hakemli ERA, ERIC,AEI
  17. A study of undergraduate students perceptions about nature of science

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Bulgarian Journal of Science and Educational Policy, 2008
    Uluslararası Hakemli EBSCO, DOAJ, CORE, BASE
  18. Graduating reflective science teachers through problem based learning instruction

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Bulgarian Journal of Science and Educational Policy, 2008
    Uluslararası Hakemli EBSCO, DOAJ
  19. The influence of constructivism on nature of science as an area of research and as a classroom subject

    Yazarlar : KARAKAŞ MEHMET, Yayın Yeri : Asia-Pasific Forum on Science Learning and Teaching, 2007
    Uluslararası Hakemli ERIC, EBSCO, DOAJ

Ödüller

  1. Yurtdışı Eğitimi sırasında gösterilen başarı için verilen Teşekkür Belgesi, TÜRKİYE, MILLI EGITIM BAKANLIGI , 2005,
  2. Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2010,
  3. Yurtdışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2008, Teşvik Ödülleri
  4. Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü, TÜRKİYE, ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, 2010, Yayın Teşvik Ödülü
  5. Nihat Gökyiğit Akademik Teşvik Ödülü, TÜRKİYE, ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, 2018, Teşvik Ödülleri

Öğrenim

  1. Lisans, DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 1992 - 1996
  2. Yüksek Lisans, Syracuse University, Fen Eğitimi, 2000 - 2002
  3. Doktora, Syracuse University, Fen Eğitimi, 2002 - 2006

Projeler

  1. Bilimsel İnceleme Yaparak Bilimin Doğasını Öğreniyorum
    ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen
    Tamamlandı , 11.08.2013 - 30.09.2013
  2. Atık Kağıdın Geri Dönüşümüne Uygulamalı Yaklaşım ile İlköğretim Öğrencilerinde Çevre Bilincinin Oluşturulması
    ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ Araştırmacı
    Tamamlandı , 01.07.2011 - 25.07.2011
  3. Öğretmen Adaylarının Fen (Fizik, Kimya, Biyoloji ve Fen Bilgisi) Öğretmenleri Hakkındaki Görüşleri
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Yürütücü
    Tamamlandı , 01.06.2016 - 28.12.2017
  4. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kendi Öğretmenleri ve Onların Etkinliği Hakkındaki Görüşleri
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Yürütücü
    Tamamlandı , 01.06.2013 - 01.12.2014

Sertifikalar

  1. İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitim Sertifikası, Sertifika, Ulusal

Üyelikler

  1. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, Üye, 2011 -
  2. National Science Teachers Association , Üye, 2002 - 2006