Mustafa CANSIZ

Doç. Dr. Mustafa CANSIZ

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
cansiz artvin.edu.tr 2361
Ofis 317
Telefon 2361
E-Posta cansiz artvin.edu.tr
Websitesi
Facebook
Twitter
Adres Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğt. Böl. No: 317, Şehir Yerleşkesi, Merkez-Artvin
Yöksis Profil Sayfası

Akademik Görevler

  1. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, DOÇENT, 2020 -
  2. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ, 2014 - 2020
  3. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2014 - 2014
  4. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2010 - 2014
  5. AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2009 - 2010

Bildiriler

  1. How does preschool attendance explain students’ science self-efficacy? A comparison of Turkey, Finland and Singapore using PISA 2015 data

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  2. Türkiye’deki öğrencilerin fen okuryazarlığını yordayan öğrenci ve okul düzeyindeki değişkenler nelerdir? PISA 2015 verisine dayalı bir HLM çalışması

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 30.11.2018 Etkinlik Tarihi : 04.10.2018 - 06.10.2018
    Ulusal Özet bildiri
  3. Argumentation in peer-guided versus teacher-guided group discussions

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, TÜRKİYE, 2014 Basım Tarihi : 16.05.2014 Etkinlik Tarihi : 16.05.2014 - 18.05.2014
    Uluslararası Özet bildiri
  4. Students’ talk during collaborative group discussion

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, TÜRKİYE, 2014 Basım Tarihi : 16.05.2014 Etkinlik Tarihi : 16.05.2014 - 18.05.2014
    Uluslararası Özet bildiri
  5. How do school related variables explain Turkish students science literacy? A hierarchical analysis using PISA 2015 data

    Yazarlar : ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  6. The relationship between preservice elementary teachers’ sources of self-efficacy and teaching beliefs

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  7. Promoting preservice teachers attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction

    Yazarlar : YERDELEN SÜNDÜS,CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA,AKÇAY HAKAN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  8. Scientific literacy investigation in science curricula: The case of Turkey

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,TÜRKER NURCAN, Yayın Yeri : World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, TÜRKİYE, 2011 Basım Tarihi : 19.09.2011 Etkinlik Tarihi : 19.09.2011 - 23.09.2011
    Uluslararası Özet bildiri
  9. Exploring the development of science process skills through history of science instruction

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,SUNGUR SEMRA,ÖZTEKİN CEREN, Yayın Yeri : European Science Education Research Association, Helsinki, FİNLANDİYA, 2015 Basım Tarihi : 09.09.2015 Etkinlik Tarihi : 31.08.2015 - 04.09.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  10. Preservice teachers’ sentiments, attitudes, concerns and self-efficacy about inclusive education: Validation of SACIE scale

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,TÜRKER NURCAN, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Orlando, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2011 Basım Tarihi : 03.04.2011 Etkinlik Tarihi : 03.04.2011 - 06.04.2011
    Uluslararası Özet bildiri
  11. The consistency between preservice teachers’ epistemological beliefs and instructional strategies

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : European Science Education Research Association, Helsinki, FİNLANDİYA, 2015 Basım Tarihi : 09.09.2015 Etkinlik Tarihi : 31.08.2015 - 04.09.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  12. The challenges faced by preservice science teachers during teaching practice

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 04.05.2015 Etkinlik Tarihi : 23.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  13. Preservice science teachers’ concerns for educating students with special needs in their future classrooms

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 04.05.2015 Etkinlik Tarihi : 23.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  14. The effect of outdoor science lessons on elementary school students’ self-efficacy

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : European Conference on Educational Research, Copenhagen, DANİMARKA, 2017 Basım Tarihi : 21.08.2017 Etkinlik Tarihi : 21.08.2017 - 25.08.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  15. Profiling preservice science teachers’ science teaching orientations and science teaching practices

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : European Conference on Educational Research, Copenhagen, DANİMARKA, 2017 Basım Tarihi : 21.08.2017 Etkinlik Tarihi : 21.08.2017 - 25.08.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  16. Attitudes and knowledge of preservice science teachers about nuclear power plants

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  17. A needs assessment for graduate programs in education faculties

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  18. Bilimsel bilginin epistemolojik yapısı hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri: Artvin örneklemi

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  19. How do preservice elementary teachers plan and perform science teaching

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Muğla, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 18.05.2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  20. Student teachers lack of proficiency in differentiating between observation and inference

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Muğla, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 19.05.2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  21. Artvin citizens non-scientific reasoning about a local environmental issue: Cerattepe

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 13.05.2016 Etkinlik Tarihi : 13.05.2016 - 15.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  22. The methods preservice science teachers prefer teaching science to middle school students

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 13.05.2016 Etkinlik Tarihi : 13.05.2016 - 15.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  23. Teaching science in inclusive classrooms: Preservice science teachers knowledge and views about inclusive education

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 14.04.2016 Etkinlik Tarihi : 14.04.2016 - 17.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  24. Technological pedagogical content knowledge of preservice science and elementary teachers

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Marmaris, Muğla, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 28.04.2018 Etkinlik Tarihi : 28.04.2018 - 01.05.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  25. How do the objectives in Turkish science curriculum reflect the elements of scientific literacy?

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Marmaris, Muğla, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 28.04.2018 Etkinlik Tarihi : 28.04.2018 - 01.05.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  26. Middle school students images of scientists after a project called Artvin nature and science camp

    Yazarlar : AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ MUSTAFA,KUMANDAŞ HATİCE, Yayın Yeri : World Conference on Educational Sciences, Madrid, İSPANYA, 2016 Basım Tarihi : 04.02.2016 Etkinlik Tarihi : 04.02.2016 - 06.02.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  27. The understanding levels of preservice teachers of basic science concepts measurement units and devices their misconceptions and its causes

    Yazarlar : KELEŞ ÖZGÜL,ERTAŞ KILIÇ HÜLYA,UZUN NAİM,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, MISIR, 2010 Basım Tarihi : 08.12.2010 Etkinlik Tarihi : 29.10.2010 - 31.10.2010
    Uluslararası Tam metin bildiri
  28. The effectiveness of teaching circulatory system through history of science

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,SUNGUR SEMRA,ÖZTEKİN CEREN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, Philadelphia, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2014 Basım Tarihi : 30.05.2014 Etkinlik Tarihi : 03.04.2014 - 07.04.2014
    Uluslararası Özet bildiri
  29. What do middle school students gain from a week-long science camp in terms of science process skills and attitudes toward science?

    Yazarlar : AÇIŞLI SİBEL,KUMANDAŞ HATİCE,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : World Conference on Educational Sciences, Madrid, İSPANYA, 2016 Basım Tarihi : 04.02.2016 Etkinlik Tarihi : 04.02.2016 - 06.02.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  30. Turkish version of students ideas about nature of science questionnaire: A validation study

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,TAŞ YASEMİN,YERDELEN SÜNDÜS, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 14.04.2016 Etkinlik Tarihi : 14.04.2016 - 17.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  31. Improving NOS understanding through history of science instruction: Contextualized explicit and reflective approach

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,SUNGUR SEMRA,ÖZTEKİN CEREN, Yayın Yeri : International Teacher Education Conference, 2016 Basım Tarihi : 01.07.2016 Etkinlik Tarihi : 04.02.2016 - 06.02.2016
    Uluslararası Tam metin bildiri

Deneyimler

  1. BİLİM SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI, Kamu-Üniversite-Sanayi İşbirliği (KÜSİ) Çalışma Grubu Asil Üye, Kamu,
  2. TÜBİTAK, 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı 2018-2019 dönemi Artvin ilinden sorumlu İl Temsilcisi, Kamu, 2018 - 2019
  3. University of Missouri, Misafir Araştırmacı, Yurtdışı Üniversite, 2012 - 2013

Dersler

Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2019-2020 Fen ve Teknoloji Öğretimi-I Türkçe 3
2018-2019 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2018-2019 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2018-2019 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Türkçe 4
2018-2019 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2018-2019 Okul Deneyimi Türkçe 1
2018-2019 Fen ve Teknoloji Öğretimi-I Türkçe 3
2018-2019 Özel Eğitim Türkçe 2
2017-2018 Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Türkçe 3
2017-2018 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2017-2018 Fen Öğretimi Lab. Uygulamaları-II Türkçe 4
2017-2018 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2017-2018 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2017-2018 Özel Öğretim Yöntemleri-II Türkçe 4
2016-2017 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2016-2017 Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Türkçe 6
2016-2017 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 8
2016-2017 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2015-2016 Alan Çalışması Türkçe 4
2015-2016 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2015-2016 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 8
2015-2016 Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Türkçe 6
2015-2016 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 4
2014-2015 Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Türkçe 3
2014-2015 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2014-2015 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2014-2015 Bilim,Teknik ve Sosyal Değişme Türkçe 2
2014-2015 Alan Çalışması Türkçe 4
2014-2015 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2

İdari Görevler

  1. Dekan Yardımcısı
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ,
  2. Arş. Uyg. Merkezi Müdürü
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, PROJE KOORDİNASYON UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ,
  3. Yönetim Kurulu Üyeliği
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ,
  4. Yönetim Kurulu Üyeliği
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, PROJE KOORDİNASYON UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ,
  5. Engelli Birim Sorumlusu
    ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ,

Kitaplar

  1. Erken çocuklukta fen eğitimi
    CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Eğiten Kitap, TÜRKİYE, Ankara, Türkçe, 2018
    Uluslararası Bilimsel Kitap Bölüm(ler)

Makaleler

  1. How critical is preschool attendance for students to build a higher science self-efficacy? A comparative study of Finland, Singapore, and Turkey using PISA 2015 data

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2020
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  2. Türkiye’deki öğrencilerin fen okuryazarlığını etkileyen faktörler nelerdir? PISA 2015 verisine dayalı bir hiyerarşik doğrusal modelleme çalışması

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020
    Uluslararası Hakemli ESCI
  3. An activity showing how to use history of science in teaching nature of science

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 2019
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  4. Evaluating Turkish science curriculum with PISA scientific literacy framework

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Turkish Journal of Education, 2019
    Uluslararası Hakemli ESCI
  5. How do sources of self-efficacy predict preservice teachers’ beliefs related to constructivist and traditional approaches to teaching and learning?

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : SAGE Open, 2019
    Uluslararası Hakemli SSCI
  6. Reconceptualizing and field testing the scientific literacy framework by exploring the aspect of scientific literacy in Turkish science curriculum

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Journal of Baltic Science Education, 2019
    Uluslararası Hakemli SSCI
  7. Promoting preservice teachers’ attitudes toward socioscientific issues

    Yazarlar : YERDELEN SÜNDÜS,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,AKÇAY HAKAN, Yayın Yeri : Journal of Education in Science, Environment and Health, 2018
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  8. The validity and reliability study of Turkish version of the sentiments, attitudes, and concerns about inclusive education scale

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Kastamonu Education Journal, 2018
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  9. Sentiments, attitudes, and concerns about inclusion: Early years in teacher education programs

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Erzincan University Journal of Education Faculty, 2018
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  10. Enhancing preservice teachers’ observation and inference skills

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Inonu University Journal of the Faculty of Education, 2018
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  11. Turkish version of students ideas about nature of science questionnaire: A validation study

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,TAŞ YASEMİN,YERDELEN SÜNDÜS, Yayın Yeri : International Journal of Progressive Education, 2017
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  12. Preservice science teachers’ orientations towards teaching science to middle schoolers

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2016
    Ulusal Hakemli Türk Eğitim İndeksi
  13. Artvin citizens’ reasoning about a local environmental issue: Cerattepe

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2016
    Ulusal Hakemli Türk Eğitim İndeksi
  14. Bilimsel bilginin epistemolojik yapısı hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri Artvin örneklemi

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2015
    Ulusal Hakemli Arastirmax
  15. A needs assessment for graduate programs in education faculties

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2015
    Ulusal Hakemli Arastirmax
  16. Views and knowledge of preservice science teachers about nuclear power plants

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2015
    Ulusal Hakemli Türk Eğitim İndeksi
  17. Scientific literacy investigation in science curricula: The case of Turkey

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,TURKER NURCAN, Yayın Yeri : Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 2011
    Ulusal Hakemli Index Copernicus
  18. Little red riding hood: An analogy to teach simple electric circuits

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA,AYTÜRK ŞEYMA, Yayın Yeri : The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas,
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  19. Profiling preservice science teachers’ early experiences, beliefs about teaching, and teaching practices

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Research in Science Technological Education,
    Uluslararası Hakemli SSCI

Ödüller

  1. Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2014,
  2. Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2011,
  3. Yayın Teşvik Ödülü, TÜRKİYE, ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, 2016, Yayın Teşvik Ödülü
  4. International Travel Award, FİNLANDİYA, European Science Education Research Association, 2015, Teşvik Ödülleri
  5. International Travel Award, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, American Educational Research Association, 2014, Teşvik Ödülleri
  6. Yayın Teşvik Ödülü, TÜRKİYE, ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, 2015, Yayın Teşvik Ödülü
  7. Yayin Teşvik Ödülü, TÜRKİYE, ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, 2018, Yayın Teşvik Ödülü

Öğrenim

  1. Lisans, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 2003 - 2008
  2. Bütünleşik Doktora, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İLKÖĞRETİM (DR), 2008 - 2014

Projeler

  1. Küçük Öğretmenler Bilime Dokunuyor
    ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen
    Tamamlandı , 28.01.2009 - 08.02.2009
  2. Geleneksel Sınıf Ortamı Dışındaki Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fen ve Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarına Etkisi
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı
    Tamamlandı , 25.04.2016 - 25.11.2016
  3. Türkiyede ki Öğrencilerin Fen Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler: PISA 2015 Verisine Dayalı Bir HLM Çalışması
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı
    Tamamlandı , 21.03.2017 - 21.03.2018
  4. Artvin Doğa ve Bilim Kampı
    ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ Uzman
    Tamamlandı , 15.06.2015 - 15.11.2015

Sertifikalar

  1. İngilizce Öğretmenliği Sertifikası, Sertifika, Ulusal
  2. Artvin Milli Eğitim Müdürlüğü 2023 Eğitim Vizyonu Çalıştayı, Çalıştay, Ulusal
  3. Eğitimde Kalite Yönetimi, Seminer, Ulusal
  4. Proje Yönetimi, Seminer, Ulusal
  5. ProjeYazma ve Yürütme Eğitimi, Seminer, Ulusal
  6. Artvin İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2. Eğitim Çalıştayı, Çalıştay, Ulusal

Üyelikler

  1. Artvin Eğitim Bölgesi Danışma Kurulu, Üye, 2016 - 2017
  2. American Educational Research Association, Üye, 2014 -
  3. European Science Education Research Association, Üye, 2011 -
  4. National Association of Research in Science Teaching, Üye, 2011 -