× Web Sitemiz Yenilenmektedir. Aradığınız İçeriği Bulamıyorsanız Eski Web Sitemize Bakabilirsiniz. Eski Web Sitemize Gitmek İçin Lütfen Tıklayınız
ENGLISH | РУССКИЙ
Mustafa CANSIZ

Yardımcı Doçent Dr. Mustafa CANSIZ

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
Ofis 317
Telefon 2361
E-Posta mustafa_cansiz@yahoo.com
Websitesi
Facebook
Twitter
Adres Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fak. İlköğretim Böl. Şehir Yerleşkesi, Merkez-Artvin

Akademik Görevler

  1. Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Yardımcı Doçent, 2014 -
  2. Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Araştırma Görevlisi, 2014 - 2014
  3. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Araştırma Görevlisi, 2010 - 2014
  4. University Of Missouri, Faculty Of Education, Learning, Teaching, And Curriculum, Science Education, Araştırma Görevlisi, 2012 - 2013
  5. Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Araştırma Görevlisi, 2009 - 2010

Bildiriler

  1. Uluslararası, Özet Bildiri, Promoting Preservice Teachers’ Attitudes Toward Socioscientific İssues Through A Semester-long İnstruction, Yerdelen Sündüs,cansız Nurcan,cansız Mustafa,akçay Hakan, International Conference On Research İn Education And Science, ,
  2. Uluslararası, Özet Bildiri, The Relationship Between Preservice Elementary Teachers’ Sources Of Self-efficacy And Teaching Beliefs, Cansız Mustafa,cansız Nurcan, International Conference On Research İn Education And Science, ,
  3. Uluslararası, Özet Bildiri, How Does Preschool Attendance Explain Students’ Science Self-efficacy? A Comparison Of Turkey, Finland And Singapore Using Pisa 2015 Data, Cansız Nurcan,üstün Ulaş,cansız Mustafa,özdemir Ertuğrul, International Conference On Education İn Mathematics, Science & Technology, ,
  4. Uluslararası, Özet Bildiri, How Do School Related Variables Explain Turkish Students’ Science Literacy? A Hierarchical Analysis Using Pısa 2015data, Özdemir Ertuğrul,cansız Mustafa,cansız Nurcan,üstün Ulaş, International Conference On Education İn Mathematics, Science & Technology, ,
  5. Uluslararası, Sözlü Bildiri, Improving Nos Understanding Through History Of Science İnstruction Contextualized Explicit And Reflective Approach, Cansız Mustafa,sungur Semra,öztekin Ceren, International Teacher Education Conference, ,
  6. Uluslararası, Özet Bildiri, What Do Middle School Students Gain From A Week Long Science Camp İn Terms Of Science Process Skills And Attitudes Toward Science, Açışlı Sibel,kumandaş Hatice,cansız Mustafa, World Conference On Educational Sciences, ,
  7. Uluslararası, Özet Bildiri, Middle School Students İmages Of Scientists After A Project Called Artvin Nature And Science Camp, Açışlı Sibel,cansız Mustafa,kumandaş Hatice, World Conference On Educational Sciences, ,
  8. Uluslararası, Özet Bildiri, Teaching Science İn İnclusive Classrooms Preservice Science Teachers Knowledge And Views About İnclusive Education, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, National Association For Research İn Science Teaching, ,
  9. Uluslararası, Özet Bildiri, Turkish Version Of Students İdeas About Nature Of Science Questionnaire A Validation Study, Cansız Mustafa,cansız Nurcan,taş Yasemin,yerdelen Sündüs, National Association For Research İn Science Teaching, ,
  10. Uluslararası, Özet Bildiri, The Methods Preservice Science Teachers Prefer Teaching Science To Middle School Students, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, International Congress On New Trends İn Education, ,
  11. Uluslararası, Özet Bildiri, Artvin Citizens Non Scientific Reasoning About A Local Environmental İssue Cerattepe, Cansız Mustafa,cansız Nurcan, International Congress On New Trends İn Education, ,
  12. Uluslararası, Özet Bildiri, How Do Preservice Elementary Teachers Plan And Perform Science Teaching, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, International Conference On Education İn Mathematics, Science & Technology, ,
  13. Uluslararası, Özet Bildiri, Student Teachers Lack Of Proficiency İn Differentiating Between Observation And İnference, Cansız Mustafa,cansız Nurcan, International Conference On Education İn Mathematics, Science & Technology, ,
  14. Uluslararası, Özet Bildiri, Attitudes And Knowledge Of Preservice Science Teachers About Nuclear Power Plants, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, International Congress On New Trends İn Education, ,
  15. Uluslararası, Özet Bildiri, Scientific Literacy İnvestigation İn Science Curricula The Case Of Turkey, Cansız Mustafa, Türker Nurcan, World Conference On New Trends İn Science Education, ,
  16. Uluslararası, Özet Bildiri, The Understanding Levels Of Preservice Teachers Of Basic Science Concepts Measurement Units And Devices Their Misconceptions And İts Causes, Keleş Özgül, Ertaş Hülya, Uzun Naim, Cansız Mustafa, World Conference On Learning, Teaching And Educational Leadership, ,
  17. Uluslararası, Özet Bildiri, Preservice Teachers Sentiments Attitudes Concerns And Self Efficacy About İnclusive Education Sacıe Validation Of Sacıe Scale, Cansız Mustafa, National Association For Research İn Science Teaching, Florida, Amerika Birleşik Devletleri
  18. Uluslararası, Özet Bildiri, Exploring Pre Service Science Teachers Orientations Toward Teaching Science And Science Classroom Practices The Role Of Early Experiences, Cansız Nurcan, Cansız Mustafa, European Science Education Research Association, ,
  19. Uluslararası, Özet Bildiri, The Role Of History Of Science İnstruction On Promoting Favorable Attitude Toward Science, Cansız Mustafa, Sungur Semra, Öztekin Ceren, European Science Education Research Association, ,
  20. Uluslararası, Özet Bildiri, The Effectiveness Of Teaching Circulatory System Through History Of Science, Cansız Mustafa, Sungur Semra, Öztekin Ceren, American Educational Research Association, ,
  21. Uluslararası, Özet Bildiri, Bilimsel Bilginin Epistemolojik Yapısı Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri Artvin Örneklemi, Cansız Mustafa,açışlı Sibel,cansız Nurcan, International Congress On New Trends İn Education, ,
  22. Uluslararası, Tam Metin Bildiri, Argumentation İn Peer Guided Versus Teacher Guided Group Discussions, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, International Conference On Education İn Mathematics, Science & Technology., ,
  23. Uluslararası, Tam Metin Bildiri, Exploring The Development Of Science Process Skills Through History Of Science İnstruction, Cansız Mustafa,sungur Semra,öztekin Ceren, European Science Education Research Association, Helsinki, Finlandiya
  24. Uluslararası, Tam Metin Bildiri, The Consistency Between Preservice Teachers Epistemological Beliefs And İnstructional Strategies, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, European Science Education Research Association, Helsinki, Finlandiya
  25. Uluslararası, Tam Metin Bildiri, The Challenges Faced By Preservice Science Teachers During Teaching Practice, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, International Conference On Education İn Mathematics, Science & Technology, ,
  26. Uluslararası, Tam Metin Bildiri, Preservice Science Teachers Concerns For Educating Students With Special Needs İn Their Future Classrooms, Cansız Mustafa,cansız Nurcan, International Conference On Education İn Mathematics, Science & Technology, ,
  27. Uluslararası, Özet Bildiri, A Needs Assessment For Graduate Programs İn Education Faculties, Cansız Mustafa,cansız Nurcan, International Congress On New Trends İn Education, ,
  28. Uluslararası, Tam Metin Bildiri, Students Talk During Collaborative Group Discussion, Cansız Mustafa,cansız Nurcan, International Conference On Education İn Mathematics, Science & Technology., ,

Deneyimler

Dersler

Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2016-2017 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 8
2015-2016 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 8
2014-2015 Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Türkçe 3
2014-2015 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2014-2015 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2014-2015 Bilim,Teknik ve Sosyal Değişme Türkçe 2
2014-2015 Alan Çalışması Türkçe 4
2014-2015 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2

Hakemlikler

  1. Ulusal, Bildiri Kitabı, 12. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkçe, Türkiye, Trabzon, , 2016

Makaleler

  1. Uluslararası, Hakemli, Turkish Version Of Students’ İdeas About Nature Of Science Questionnaire: A Validation Study, Journals Indexed İn Eric, Cansız Mustafa,cansız Nurcan,taş Yasemin,yerdelen Sündüs, International Journal Of Progressive Education, 2017, 13, 1, İngilizce
  2. Uluslararası, Hakemli, Preservice Science Teachers Orientations Towards Teaching Science To Middle Schoolers, Ebsco, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, International Journal On New Trends İn Education And Their Implications, 2016, 7, 3, İngilizce
  3. Uluslararası, Hakemli, Artvin Citizens Reasoning About A Local Environmental İssue Cerattepe, Ebsco, Cansız Mustafa,cansız Nurcan, International Journal On New Trends İn Education And Their Implications, 2016, 7, 3, İngilizce
  4. Uluslararası, Hakemli, Improving Nos Understanding Through History Of Science İnstruction Contextualized Explicit And Reflective Approach, Journals Indexed İn Eric, Cansız Mustafa,sungur Semra,öztekin Ceren, The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 2016, , , İngilizce
  5. Ulusal, Hakemli, Scientific Literacy İnvestigation İn Science Curricula The Case Of Turkey, Asos, Index Copernicus International, Ulrichsweb, Cansız Mustafa, Türker Nurcan, Western Anatolia Journal Of Educational Sciences, 2011, , , İngilizce
  6. Ulusal, Hakemli, Bilimsel Bilginin Epistemolojik Yapısı Hakkında Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüşleri Artvin Örneklemi, Asos, Sıs, Acar, Drjı, Oajı, Arastirmax, Cansız Mustafa,açışlı Sibel,cansız Nurcan, Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2015, 4, 4, Türkçe
  7. Uluslararası, Hakemli, Views And Knowledge Of Preservice Science Teachers About Nuclear Power Plants, Asos, Index Copernicus, Türk Eğitim İndeksi, Era, Acer, Ebsco, Oajı, Cansız Nurcan,cansız Mustafa, International Journal On New Trends İn Education And Their Implications, 2015, 6, 2, İngilizce
  8. Uluslararası, Hakemli, A Needs Assessment For Graduate Programs İn Education Faculties, Asos, Ebsco, Akademik Dizin, Index Copernicus, Arastirmax, Oajı, Sıs, Drjı, Cansız Mustafa,cansız Nurcan, Journal Of Educational And Instructional Studies İn The World, 2015, 5, 2, İngilizce
  9. Uluslararası, Hakemli, The Understanding Levels Of Preservice Teachers Of Basic Science Concepts Measurement Units And Devices Their Misconceptions And İts Causes, Sciencedirect & Scopus, Keleş Özgül, Ertaş Hülya, Uzun Naim, Cansız Mustafa, Procedia Social And Behavioral Sciences, 2010, 9, , İngilizce

Ödüller

  1. International Travel Award, Amerika Birleşik Devletleri, American Educational Research Association, 2014,
  2. Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği, Türkiye, Tübitak, 2014,
  3. Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği, Türkiye, Tübitak, 2011,
  4. International Travel Award, Finlandiya, European Science Education Research Association, 2015, Diğer

Öğrenim

  1. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2008 - 2014
  2. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003 - 2008

Projeler

  1. Ulusal, Devam Ediyor, Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler: Pısa 2015 Verisine Dayalı Bir Hlm Çalışması, Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi, Araştırmacı, 21.03.2017 -
  2. Ulusal, Tamamlandı, Geleneksel Sınıf Ortamı Dışındaki Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri İle Fen Ve Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarına Etkisi, Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi, Araştırmacı, 25.04.2016 - 25.11.2016
  3. Ulusal, Tamamlandı, Artvin Doğa Ve Bilim Kampı, Tübitak Projesi, Uzman, 04.09.2015 - 10.09.2015
  4. Ulusal, Tamamlandı, Minik Öğretmenler Bilime Dokunuyor, Tübitak Projesi, Eğitmen, 04.02.2009 - 19.02.2009

Üyelikler

  1. American Educational Research Association, Üye, 2014 -
  2. National Association Of Research İn Science Teaching, Üye, 2011 -
  3. European Science Education Research Association, Üye, 2011 -