ENGLISH
Mustafa CANSIZ

Yardımcı Doçent Dr. Mustafa CANSIZ

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
cansiz artvin.edu.tr 2361
Ofis 317
Telefon 2361
E-Posta cansiz artvin.edu.tr
Websitesi
Facebook
Twitter
Adres Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fak. İlköğretim Böl. Şehir Yerleşkesi, Merkez-Artvin

Akademik Görevler

  1. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, YARDIMCI DOÇENT, 2014 -
  2. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2014 - 2014
  3. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2010 - 2014
  4. University of Missouri, Faculty of Education, Learning, Teaching, and Curriculum, Science Education, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2012 - 2013
  5. AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2009 - 2010

Bildiriler

  1. Promoting preservice teachers’ attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction

    Yazarlar : YERDELEN SÜNDÜS,CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA,AKÇAY HAKAN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  2. The relationship between preservice elementary teachers’ sources of self-efficacy and teaching beliefs

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  3. How does preschool attendance explain students’ science self-efficacy? A comparison of Turkey, Finland and Singapore using Pisa 2015 data

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  4. How do school related variables explain Turkish students’ science literacy? A hierarchical analysis using PISA 2015data

    Yazarlar : ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  5. Improving NOS understanding through history of science instruction Contextualized explicit and reflective approach

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,SUNGUR SEMRA,ÖZTEKİN CEREN, Yayın Yeri : International Teacher Education Conference, 2016 Etkinlik Tarihi : 04.02.2016 - 06.02.2016
    Uluslararası Sözlü Bildiri
  6. What do middle school students gain from a week long science camp in terms of science process skills and attitudes toward science

    Yazarlar : AÇIŞLI SİBEL,KUMANDAŞ HATİCE,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : World Conference on Educational Sciences, 2016 Etkinlik Tarihi : 04.02.2016 - 06.02.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  7. Middle school students images of scientists after a project called Artvin nature and science camp

    Yazarlar : AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ MUSTAFA,KUMANDAŞ HATİCE, Yayın Yeri : World Conference on Educational Sciences, 2016 Etkinlik Tarihi : 04.02.2016 - 06.02.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  8. Teaching science in inclusive classrooms Preservice science teachers knowledge and views about inclusive education

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, 2016 Etkinlik Tarihi : 14.04.2016 - 17.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  9. Turkish version of students ideas about nature of science questionnaire A validation study

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,TAŞ YASEMİN,YERDELEN SÜNDÜS, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, 2016 Etkinlik Tarihi : 14.04.2016 - 17.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  10. The methods preservice science teachers prefer teaching science to middle school students

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, 2016 Etkinlik Tarihi : 13.05.2016 - 15.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  11. Artvin citizens non scientific reasoning about a local environmental issue Cerattepe

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, 2016 Etkinlik Tarihi : 13.05.2016 - 15.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  12. How do preservice elementary teachers plan and perform science teaching

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  13. Student teachers lack of proficiency in differentiating between observation and inference

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  14. Attitudes and knowledge of preservice science teachers about nuclear power plants

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, 2015 Basım Tarihi : 15.05.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  15. Scientific literacy investigation in science curricula The case of Turkey

    Yazarlar : Cansız Mustafa, Türker Nurcan, Yayın Yeri : World Conference on New Trends in Science Education, 2011 Etkinlik Tarihi : 19.09.2011 - 23.09.2011
    Uluslararası Özet bildiri
  16. The understanding levels of preservice teachers of basic science concepts measurement units and devices their misconceptions and its causes

    Yazarlar : Keleş Özgül, Ertaş Hülya, Uzun Naim, Cansız Mustafa, Yayın Yeri : World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, 2010 Etkinlik Tarihi : 29.10.2010 - 31.10.2010
    Uluslararası Özet bildiri
  17. Preservice teachers sentiments attitudes concerns and self efficacy about inclusive education SACIE Validation of SACIE scale

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Florida, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2011 Basım Tarihi : 10.05.2011 Etkinlik Tarihi : 03.04.2011 - 06.04.2011
    Uluslararası Özet bildiri
  18. Exploring pre service science teachers orientations toward teaching science and science classroom practices The role of early experiences

    Yazarlar : Cansız Nurcan, Cansız Mustafa, Yayın Yeri : European Science Education Research Association, 2013 Basım Tarihi : 20.09.2013 Etkinlik Tarihi : 02.09.2013 - 07.09.2013
    Uluslararası Özet bildiri
  19. The role of history of science instruction on promoting favorable attitude toward science

    Yazarlar : Cansız Mustafa, Sungur Semra, Öztekin Ceren, Yayın Yeri : European Science Education Research Association, 2013 Basım Tarihi : 08.10.2013 Etkinlik Tarihi : 02.09.2013 - 07.09.2013
    Uluslararası Özet bildiri
  20. The Effectiveness of Teaching Circulatory System through History of Science

    Yazarlar : Cansız Mustafa, Sungur Semra, Öztekin Ceren, Yayın Yeri : American Educational Research Association, 2014 Basım Tarihi : 30.05.2014 Etkinlik Tarihi : 03.04.2014 - 07.04.2014
    Uluslararası Özet bildiri
  21. Bilimsel bilginin epistemolojik yapısı hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri Artvin örneklemi

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, 2015 Basım Tarihi : 15.05.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  22. Argumentation in peer guided versus teacher guided group discussions

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology., 2014 Etkinlik Tarihi : 25.03.2014 - 27.03.2014
    Uluslararası Tam metin bildiri
  23. Exploring the development of science process skills through history of science instruction

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,SUNGUR SEMRA,ÖZTEKİN CEREN, Yayın Yeri : European Science Education Research Association, Helsinki, FİNLANDİYA, 2015 Basım Tarihi : 09.09.2015 Etkinlik Tarihi : 31.08.2015 - 04.09.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  24. The consistency between preservice teachers epistemological beliefs and instructional strategies

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : European Science Education Research Association, Helsinki, FİNLANDİYA, 2015 Basım Tarihi : 09.09.2015 Etkinlik Tarihi : 31.08.2015 - 04.09.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  25. The challenges faced by preservice science teachers during teaching practice

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 2015 Basım Tarihi : 04.05.2015 Etkinlik Tarihi : 23.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  26. Preservice science teachers concerns for educating students with special needs in their future classrooms

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 2015 Basım Tarihi : 04.05.2015 Etkinlik Tarihi : 23.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  27. A needs assessment for graduate programs in education faculties

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, 2015 Basım Tarihi : 15.05.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  28. Students talk during collaborative group discussion

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology., 2014 Etkinlik Tarihi : 25.04.2014 -
    Uluslararası Tam metin bildiri

Deneyimler

Dersler

Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2016-2017 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 8
2015-2016 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Türkçe 8
2014-2015 Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Türkçe 3
2014-2015 Fen-Teknoloji Programı ve Planlama Türkçe 3
2014-2015 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Türkçe 2
2014-2015 Bilim,Teknik ve Sosyal Değişme Türkçe 2
2014-2015 Alan Çalışması Türkçe 4
2014-2015 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2

Makaleler

  1. Turkish version of students’ ideas about nature of science questionnaire: A validation study

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,TAŞ YASEMİN,YERDELEN SÜNDÜS, Yayın Yeri : International Journal of Progressive Education, 2017
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  2. Preservice science teachers orientations towards teaching science to middle schoolers

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2016
    Uluslararası Hakemli EBSCO
  3. Artvin citizens reasoning about a local environmental issue Cerattepe

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2016
    Uluslararası Hakemli EBSCO
  4. Improving NOS understanding through history of science instruction Contextualized explicit and reflective approach

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,SUNGUR SEMRA,ÖZTEKİN CEREN, Yayın Yeri : The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2016
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  5. Scientific literacy investigation in science curricula The case of Turkey

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA, TÜRKER NURCAN, Yayın Yeri : Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 2011
    Ulusal Hakemli ASOS, Index Copernicus International, Ulrichsweb
  6. Bilimsel bilginin epistemolojik yapısı hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri Artvin örneklemi

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2015
    Ulusal Hakemli ASOS, SIS, ACAR, DRJI, OAJI, Arastirmax
  7. Views and knowledge of preservice science teachers about nuclear power plants

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2015
    Uluslararası Hakemli ASOS, Index Copernicus, Türk Eğitim İndeksi, ERA,...
  8. A needs assessment for graduate programs in education faculties

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2015
    Uluslararası Hakemli ASOS, EBSCO, Akademik Dizin, Index Copernicus, Ara...
  9. The understanding levels of preservice teachers of basic science concepts measurement units and devices their misconceptions and its causes

    Yazarlar : KELEŞ ÖZGÜL, ERTAŞ HÜLYA, UZUN NAIM, CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Procedia Social and Behavioral Sciences, 2010
    Uluslararası Hakemli ScienceDirect & Scopus

Ödüller

  1. International Travel Award, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, American Educational Research Association, 2014,
  2. Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2014,
  3. Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılma Desteği, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2011,
  4. International Travel Award, FİNLANDİYA, European Science Education Research Association, 2015, Diğer

Öğrenim

  1. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 2008 - 2014
  2. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 2003 - 2008

Projeler

  1. Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler: PISA 2015 Verisine Dayalı Bir HLM Çalışması
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı
    Devam Ediyor
  2. Geleneksel Sınıf Ortamı Dışındaki Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fen ve Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarına Etkisi
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı
    Tamamlandı , 25.04.2016 - 25.11.2016
  3. ARTVİN DOĞA VE BİLİM KAMPI
    ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ Uzman
    Tamamlandı , 04.09.2015 - 10.09.2015
  4. Minik Öğretmenler Bilime Dokunuyor
    ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen
    Tamamlandı , 04.02.2009 - 19.02.2009

Üyelikler

  1. American Educational Research Association, Üye, 2014 -
  2. National Association of Research in Science Teaching, Üye, 2011 -
  3. European Science Education Research Association, Üye, 2011 -