Dr. Öğr. Üyesi Nurcan CANSIZ

Ofis | 318 |
Telefon | 2353 |
E-Posta | nurcancansiz![]() |
Websitesi | |
Adres | |
Yöksis Profil Sayfası |
Akademik Görevler
- ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ, 2015 -
- ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2014 - 2015
- ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ PR. (İNGİLİZCE), ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2006 - 2014
Bildiriler
-
Turkish version of students’ ideas about nature of science questionnaire: A validation study
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,TAŞ YASEMİN,YERDELEN SÜNDÜS, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 14.04.2016 Etkinlik Tarihi : 14.04.2016 - 17.04.2016
Uluslararası Özet bildiri -
How does preschool attendance explain students’ science self-efficacy? A comparison of Turkey, Finland and Singapore using PISA 2015 data
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
Uluslararası Özet bildiri -
Türkiye’deki öğrencilerin fen okuryazarlığını yordayan öğrenci ve okul düzeyindeki değişkenler nelerdir? PISA 2015 verisine dayalı bir HLM çalışması
Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 30.11.2018 Etkinlik Tarihi : 04.10.2018 - 06.10.2018
Ulusal Özet bildiri -
Argumentation in peer-guided versus teacher-guided group discussions
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, TÜRKİYE, 2014 Basım Tarihi : 16.05.2014 Etkinlik Tarihi : 16.05.2014 - 18.05.2014
Uluslararası Özet bildiri -
Students’ talk during collaborative group discussion
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, TÜRKİYE, 2014 Basım Tarihi : 16.05.2014 Etkinlik Tarihi : 16.05.2014 - 18.05.2014
Uluslararası Özet bildiri -
How do school related variables explain Turkish students science literacy? A hierarchical analysis using PISA 2015 data
Yazarlar : ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
Uluslararası Özet bildiri -
The relationship between preservice elementary teachers’ sources of self-efficacy and teaching beliefs
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
Uluslararası Özet bildiri -
Promoting preservice teachers attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction
Yazarlar : YERDELEN SÜNDÜS,CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA,AKÇAY HAKAN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
Uluslararası Özet bildiri -
Scientific literacy investigation in science curricula: The case of Turkey
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, TÜRKİYE, 2011 Basım Tarihi : 19.09.2011 Etkinlik Tarihi : 19.09.2011 - 23.09.2011
Uluslararası Özet bildiri -
Preservice teachers’ beliefs related to constructivist and traditional approaches to teaching and learning and self efficacy
Yazarlar : YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2008 Etkinlik Tarihi : 24.03.2008 - 28.03.2008
Uluslararası Özet bildiri -
Breadth and depth of socioscientific reasoning: A new assessment strategy.
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL,SADLER TROY DOW, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, 2014 Etkinlik Tarihi : 30.03.2014 - 02.04.2014
Uluslararası Özet bildiri -
Teaching science in inclusive classrooms: Preservice science teachers’ knowledge and views about inclusive education
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 14.04.2016 Etkinlik Tarihi : 14.04.2016 - 17.04.2016
Uluslararası Özet bildiri -
Student teachers’ lack of proficiency in differentiating between observation and inference
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 19.05.2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
Uluslararası Özet bildiri -
Artvin citizens’ non-scientific reasoning about a local environmental issue: Cerattepe
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 13.05.2016 Etkinlik Tarihi : 13.05.2016 - 15.05.2016
Uluslararası Özet bildiri -
Mentoring preservice teachers: Preservice teachers’ perceptions of their mentoring practices and self efficacy beliefs in Turkish context
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2008 Etkinlik Tarihi : 24.03.2008 - 28.03.2008
Uluslararası Özet bildiri -
Validation of mentoring for effective primary science teaching instrument for a Turkish sample
Yazarlar : YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2008 Basım Tarihi : 30.03.2008 Etkinlik Tarihi : 30.03.2008 - 02.04.2008
Uluslararası Özet bildiri -
Constructivist and traditional approaches to teaching and learning: Validation of teacher beliefs survey
Yazarlar : YALVAÇ BUĞRAHAN,CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2008 Basım Tarihi : 30.03.2008 Etkinlik Tarihi : 30.03.2008 - 02.04.2008
Uluslararası Özet bildiri -
Öğretmen adaylarının yapılandırmacı ve geleneksel öğretim yaklaşımları ile ilgili inançları
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL, Yayın Yeri : İlköğretim Kongresi, Ankara, TÜRKİYE, 2007 Basım Tarihi : 14.11.2007 Etkinlik Tarihi : 15.11.2007 - 17.11.2007
Ulusal Özet bildiri -
Preservice teachers’ sentiments, attitudes, concerns and self-efficacy about inclusive education: Validation of SACIE scale
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Orlando, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2011 Basım Tarihi : 03.04.2011 Etkinlik Tarihi : 03.04.2011 - 06.04.2011
Uluslararası Özet bildiri -
The consistency between preservice teachers epistemological beliefs and instructional strategies
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : European Science Education Research Association, Helsinki, FİNLANDİYA, 2015 Basım Tarihi : 04.09.2015 Etkinlik Tarihi : 31.08.2015 - 04.09.2015
Uluslararası Tam metin bildiri -
The challenges faced by preservice science teachers during teaching practice
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 04.05.2015 Etkinlik Tarihi : 23.04.2015 - 26.04.2015
Uluslararası Tam metin bildiri -
Preservice science teachers´ concerns for educating students with special needs in their future classrooms
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 04.05.2015 Etkinlik Tarihi : 23.04.2015 - 26.04.2015
Uluslararası Tam metin bildiri -
The effect of outdoor science lessons on elementary school students’ self-efficacy
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : European Conference on Educational Research, Copenhagen, DANİMARKA, 2017 Basım Tarihi : 21.08.2017 Etkinlik Tarihi : 21.08.2017 - 25.08.2017
Uluslararası Özet bildiri -
Profiling preservice science teachers’ science teaching orientations and science teaching practices
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : European Conference on Educational Research, Copenhagen, DANİMARKA, 2017 Basım Tarihi : 21.08.2017 Etkinlik Tarihi : 21.08.2017 - 25.08.2017
Uluslararası Özet bildiri -
Attitudes and knowledge of preservice science teachers about nuclear power plants
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
Uluslararası Özet bildiri -
A needs assessment for graduate programs in education faculties
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
Uluslararası Özet bildiri -
Bilimsel bilginin epistemolojik yapısı hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri: Artvin örneklemi
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
Uluslararası Özet bildiri -
How do preservice elementary teachers plan and perform science teaching
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 18.05.2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
Uluslararası Özet bildiri -
The methods preservice science teachers prefer teaching science to middle school students
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 13.05.2016 Etkinlik Tarihi : 13.05.2016 - 15.05.2016
Uluslararası Özet bildiri -
The effect of science teaching outside traditional classroom environment on elementary school students’ science process skills and attitudes toward science
Yazarlar : CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : European Conference on Educational Research., Copenhagen, DANİMARKA, 2017 Basım Tarihi : 01.08.2017 Etkinlik Tarihi : 21.08.2017 - 25.08.2017
Uluslararası Özet bildiri -
Technological pedagogical content knowledge of preservice science and elementary teachers
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Marmaris, Muğla, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 28.04.2018 Etkinlik Tarihi : 28.04.2018 - 01.05.2018
Uluslararası Özet bildiri -
How do the objectives in Turkish science curriculum reflect the elements of scientific literacy?
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Marmaris, Muğla, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 28.04.2018 Etkinlik Tarihi : 28.04.2018 - 01.05.2018
Uluslararası Özet bildiri -
Fostering socioscientific reasoning through a socioscientific issues-focused course.
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL,SADLER TROY DOW, Yayın Yeri : Annual Meeting of American Educational Research Association, Philadelphia, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2014 Basım Tarihi : 24.03.2014 Etkinlik Tarihi : 03.04.2014 - 07.04.2014
Uluslararası Özet bildiri
Dersler
Akademik Yıl | Ders Adı | Dili | Saati |
---|---|---|---|
2019-2020 | Fen Eğitiminde Argümantasyon | Türkçe | 3 |
2019-2020 | Seminer | Türkçe | 2 |
2019-2020 | Yüksek Lisans Danışmanlık | Türkçe | 1 |
2019-2020 | Uzmanlık Alan Dersi - II | Türkçe | 4 |
2019-2020 | Yüksek Lisans Danışmanlık | Türkçe | 1 |
2019-2020 | Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konular | Türkçe | 3 |
2019-2020 | Uzmanlık Alan Dersi - I | Türkçe | 4 |
Akademik Yıl | Ders Adı | Dili | Saati |
---|---|---|---|
2019-2020 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Türkçe | 4 |
2019-2020 | Fen ve Teknoloji Öğretimi - II | Türkçe | 3 |
2019-2020 | Çevre Eğitimi | Türkçe | 2 |
2019-2020 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 |
2019-2020 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 3 |
2018-2019 | Fen ve Teknoloji Öğretimi - II | Türkçe | 3 |
2018-2019 | Çevre Eğitimi | Türkçe | 2 |
2018-2019 | Özel Öğretim Yöntemleri - I | Türkçe | 4 |
2018-2019 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 |
2017-2018 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Türkçe | 4 |
2017-2018 | Çevre Eğitimi | Türkçe | 2 |
2017-2018 | Özel Eğitim | Türkçe | 2 |
2017-2018 | Özel Öğretim Yöntemleri - I | Türkçe | 4 |
2017-2018 | Fen ve Teknoloji Öğretimi - II | Türkçe | 4 |
2016-2017 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 |
2016-2017 | Fen ve Teknoloji Öğretimi - II | Türkçe | 3 |
2016-2017 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 3 |
2016-2017 | Bilim, Teknik ve Sosyal Değişme | Türkçe | 2 |
2016-2017 | Çevre Eğitimi | Türkçe | 3 |
2016-2017 | Özel Öğretim Yöntemleri - II | Türkçe | 4 |
2015-2016 | Fen ve Teknoloji Öğretimi - I | Türkçe | 3 |
2015-2016 | Özel Öğretim Yöntemleri - II | Türkçe | 4 |
2015-2016 | Çevre Eğitimi | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Öğretmenlik Uygulaması | Türkçe | 2 |
2015-2016 | Fen ve Teknoloji Öğretimi - II | Türkçe | 3 |
2015-2016 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Türkçe | 3 |
2015-2016 | Bilim, Teknik ve Sosyal Değişme | Türkçe | 2 |
Kitaplar
-
Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel KonularTUNCAY YÜKSEL BÜŞRA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Nobel, TÜRKİYE, Ankara, Türkçe, 2020Uluslararası Bilimsel Kitap Bölüm(ler)
-
Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel KonularCANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Nobel, TÜRKİYE, Ankara, Türkçe, 2020Uluslararası Bilimsel Kitap Bölüm(ler)
-
Biyolojide Özel KonularCANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Paradigma, TÜRKİYE, İstanbul, Türkçe, 2018Uluslararası Bilimsel Kitap Bölüm(ler)
Makaleler
-
Türkiye’deki öğrencilerin fen okuryazarlığını etkileyen faktörler nelerdir? PISA 2015 verisine dayalı bir hiyerarşik doğrusal modelleme çalışması
Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020
Uluslararası Hakemli ESCI -
Little Red Riding Hood: An Analogy to Teach Simple Electric Circuits
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA,AYTÜRK ŞEYMA, Yayın Yeri : The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 2020
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric -
How critical is preschool attendance for students to build a higher science self-efficacy? A comparative study of Finland, Singapore, and Turkey using PISA 2015 data
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2020
Ulusal Hakemli TR DİZİN -
How do sources of self-efficacy predict preservice teachers’ beliefs related to constructivist and traditional approaches to teaching and learning?
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : SAGE Open, 2019
Uluslararası Hakemli SSCI -
Reconceptualizing and field testing the scientific literacy framework by exploring the aspect of scientific literacy in Turkish science curriculum
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Journal of Baltic Science Education, 2019
Uluslararası Hakemli SSCI -
Evaluating Turkish science curriculum with PISA scientific literacy framework
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Turkish Journal of Education, 2019
Uluslararası Hakemli ESCI -
The validity and reliability study of Turkish version of the sentiments, attitudes, and concerns about inclusive education scale
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Kastamonu Education Journal, 2018
Ulusal Hakemli TR DİZİN -
Enhancing preservice teachers’ observation and inference skills
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Inonu University Journal of the Faculty of Education, 2018
Ulusal Hakemli TR DİZİN -
Sentiments, attitudes, and concerns about inclusion: Early years in teacher education programs
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Erzincan University Journal of Education Faculty, 2018
Ulusal Hakemli TR DİZİN -
Promoting preservice teachers’ attitudes toward socioscientific issues
Yazarlar : YERDELEN SÜNDÜS,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,AKÇAY HAKAN, Yayın Yeri : Journal of Education in Science, Environment and Health, 2018
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric -
Turkish version of students ideas about nature of science questionnaire: A validation study
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,TAŞ YASEMİN,YERDELEN SÜNDÜS, Yayın Yeri : International Journal of Progressive Education, 2017
Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric -
Artvin citizens’ reasoning about a local environmental issue: Cerattepe
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Journal of New Trends in Education and Their Implications, 2016
Ulusal Hakemli Turk Egitim Indeksi -
Preservice science teachers’ orientations towards teaching science to middle schoolers
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2016
Ulusal Hakemli Türk Eğitim İndeksi -
Bilimsel bilginin epistemolojik yapısı hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri: Artvin örneklemi
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2015
Ulusal Hakemli Arastirmax -
The Challenges Faced by Pre-service Science Teachers During Teaching Practice
Yazarlar : CANSIZ NURCAN, CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences (EPESS), 2015
Uluslararası Hakemli Eurasian Scientific Journal Index -
A needs assessment for graduate programs in education faculties
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2015
Ulusal Hakemli Arastirmax -
Views and knowledge of preservice science teachers about nuclear power plants
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2015
Ulusal Hakemli Türk Eğitim İndeksi -
Scientific literacy investigation in science curricula: The case of Turkey
Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 2011
Ulusal Hakemli Index Copernicus -
Profiling preservice science teachers’ early experiences, beliefs about teaching, and teaching practices
Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Research in Science and Technological Education,
Uluslararası Hakemli SSCI
Ödüller
- International Travel Award, FİNLANDİYA, European Science Education Research Association, 2015, Teşvik Ödülleri
- Yayın teşvik ikramiyesi, TÜRKİYE, ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, 2018, Yayın Teşvik Ödülü
- Yurt İçi Doktora Bursu, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2007, Diğer
- Yurt Dışı Doktora Araştırma, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2012, Teşvik Ödülleri
Öğrenim
- Lisans, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 2001 - 2006
- Bütünleşik Doktora, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İLKÖĞRETİM (DR), 2006 - 2014
Projeler
-
Küçük Öğretmenler Bilime DokunuyorULUSAL TÜBİTAK PROJESİ EğitmenTamamlandı , 28.01.2009 - 08.02.2009
-
Geleneksel sınıf Ortamı Dışındaki Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fen ve Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarına EtkisiULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi YürütücüTamamlandı , 25.04.2016 - 25.11.2016
-
Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler: PISA 2015 Verisine Dayalı Bir HLM ÇalışmasıULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi AraştırmacıTamamlandı , 21.03.2017 - 21.01.2018
-
KOP Bölgesi Fen Bilimleri Öğretmenleri Etkileşimli Etkinliklerle Sosyobilimsel Konuları Öğreniyor!ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ EğitmenDevam Ediyor
Tez Danışmanlıkları
-
Ortaokul Öğrencilerinin İnformal Muhakeme Örüntülerinin İncelenmesi
Üniversite Dışı TÜRKİYE Devam Ediyor
Üyelikler
- American Educational Research Association, Üye, 2014 -
- National Association for Research in Science Teaching, Üye, 2014 -