Nurcan CANSIZ

Dr. Öğr. Üyesi Nurcan CANSIZ

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
nurcancansiz artvin.edu.tr 2353
Ofis 318
Telefon 2353
E-Posta nurcancansiz artvin.edu.tr
Websitesi
Facebook
Twitter
Adres
Yöksis Profil Sayfası

Akademik Görevler

  1. ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ, 2015 -
  2. ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2014 - 2015
  3. ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ PR. (İNGİLİZCE), ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ, 2006 - 2014

Bildiriler

  1. Turkish version of students’ ideas about nature of science questionnaire: A validation study

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,TAŞ YASEMİN,YERDELEN SÜNDÜS, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 14.04.2016 Etkinlik Tarihi : 14.04.2016 - 17.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  2. How does preschool attendance explain students’ science self-efficacy? A comparison of Turkey, Finland and Singapore using PISA 2015 data

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  3. Türkiye’deki öğrencilerin fen okuryazarlığını yordayan öğrenci ve okul düzeyindeki değişkenler nelerdir? PISA 2015 verisine dayalı bir HLM çalışması

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 30.11.2018 Etkinlik Tarihi : 04.10.2018 - 06.10.2018
    Ulusal Özet bildiri
  4. Argumentation in peer-guided versus teacher-guided group discussions

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, TÜRKİYE, 2014 Basım Tarihi : 16.05.2014 Etkinlik Tarihi : 16.05.2014 - 18.05.2014
    Uluslararası Özet bildiri
  5. Students’ talk during collaborative group discussion

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, TÜRKİYE, 2014 Basım Tarihi : 16.05.2014 Etkinlik Tarihi : 16.05.2014 - 18.05.2014
    Uluslararası Özet bildiri
  6. How do school related variables explain Turkish students science literacy? A hierarchical analysis using PISA 2015 data

    Yazarlar : ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  7. The relationship between preservice elementary teachers’ sources of self-efficacy and teaching beliefs

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  8. Promoting preservice teachers attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction

    Yazarlar : YERDELEN SÜNDÜS,CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA,AKÇAY HAKAN, Yayın Yeri : International Conference on Research in Education and Science, Aydın, TÜRKİYE, 2017 Basım Tarihi : 18.05.2017 Etkinlik Tarihi : 18.05.2017 - 21.05.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  9. Scientific literacy investigation in science curricula: The case of Turkey

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, TÜRKİYE, 2011 Basım Tarihi : 19.09.2011 Etkinlik Tarihi : 19.09.2011 - 23.09.2011
    Uluslararası Özet bildiri
  10. Preservice teachers’ beliefs related to constructivist and traditional approaches to teaching and learning and self efficacy

    Yazarlar : YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2008 Etkinlik Tarihi : 24.03.2008 - 28.03.2008
    Uluslararası Özet bildiri
  11. Breadth and depth of socioscientific reasoning: A new assessment strategy.

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL,SADLER TROY DOW, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, 2014 Etkinlik Tarihi : 30.03.2014 - 02.04.2014
    Uluslararası Özet bildiri
  12. Teaching science in inclusive classrooms: Preservice science teachers’ knowledge and views about inclusive education

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2016 Basım Tarihi : 14.04.2016 Etkinlik Tarihi : 14.04.2016 - 17.04.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  13. Student teachers’ lack of proficiency in differentiating between observation and inference

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 19.05.2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  14. Artvin citizens’ non-scientific reasoning about a local environmental issue: Cerattepe

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 13.05.2016 Etkinlik Tarihi : 13.05.2016 - 15.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  15. Mentoring preservice teachers: Preservice teachers’ perceptions of their mentoring practices and self efficacy beliefs in Turkish context

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL, Yayın Yeri : American Educational Research Association, New York, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2008 Etkinlik Tarihi : 24.03.2008 - 28.03.2008
    Uluslararası Özet bildiri
  16. Validation of mentoring for effective primary science teaching instrument for a Turkish sample

    Yazarlar : YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2008 Basım Tarihi : 30.03.2008 Etkinlik Tarihi : 30.03.2008 - 02.04.2008
    Uluslararası Özet bildiri
  17. Constructivist and traditional approaches to teaching and learning: Validation of teacher beliefs survey

    Yazarlar : YALVAÇ BUĞRAHAN,CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Baltimore, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2008 Basım Tarihi : 30.03.2008 Etkinlik Tarihi : 30.03.2008 - 02.04.2008
    Uluslararası Özet bildiri
  18. Öğretmen adaylarının yapılandırmacı ve geleneksel öğretim yaklaşımları ile ilgili inançları

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL, Yayın Yeri : İlköğretim Kongresi, Ankara, TÜRKİYE, 2007 Basım Tarihi : 14.11.2007 Etkinlik Tarihi : 15.11.2007 - 17.11.2007
    Ulusal Özet bildiri
  19. Preservice teachers’ sentiments, attitudes, concerns and self-efficacy about inclusive education: Validation of SACIE scale

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : National Association for Research in Science Teaching, Orlando, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2011 Basım Tarihi : 03.04.2011 Etkinlik Tarihi : 03.04.2011 - 06.04.2011
    Uluslararası Özet bildiri
  20. The consistency between preservice teachers epistemological beliefs and instructional strategies

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : European Science Education Research Association, Helsinki, FİNLANDİYA, 2015 Basım Tarihi : 04.09.2015 Etkinlik Tarihi : 31.08.2015 - 04.09.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  21. The challenges faced by preservice science teachers during teaching practice

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 04.05.2015 Etkinlik Tarihi : 23.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  22. Preservice science teachers´ concerns for educating students with special needs in their future classrooms

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 04.05.2015 Etkinlik Tarihi : 23.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Tam metin bildiri
  23. The effect of outdoor science lessons on elementary school students’ self-efficacy

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : European Conference on Educational Research, Copenhagen, DANİMARKA, 2017 Basım Tarihi : 21.08.2017 Etkinlik Tarihi : 21.08.2017 - 25.08.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  24. Profiling preservice science teachers’ science teaching orientations and science teaching practices

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : European Conference on Educational Research, Copenhagen, DANİMARKA, 2017 Basım Tarihi : 21.08.2017 Etkinlik Tarihi : 21.08.2017 - 25.08.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  25. Attitudes and knowledge of preservice science teachers about nuclear power plants

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  26. A needs assessment for graduate programs in education faculties

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  27. Bilimsel bilginin epistemolojik yapısı hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri: Artvin örneklemi

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2015 Basım Tarihi : 24.04.2015 Etkinlik Tarihi : 24.04.2015 - 26.04.2015
    Uluslararası Özet bildiri
  28. How do preservice elementary teachers plan and perform science teaching

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 18.05.2016 Etkinlik Tarihi : 19.05.2016 - 22.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  29. The methods preservice science teachers prefer teaching science to middle school students

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Congress on New Trends in Education, Antalya, TÜRKİYE, 2016 Basım Tarihi : 13.05.2016 Etkinlik Tarihi : 13.05.2016 - 15.05.2016
    Uluslararası Özet bildiri
  30. The effect of science teaching outside traditional classroom environment on elementary school students’ science process skills and attitudes toward science

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : European Conference on Educational Research., Copenhagen, DANİMARKA, 2017 Basım Tarihi : 01.08.2017 Etkinlik Tarihi : 21.08.2017 - 25.08.2017
    Uluslararası Özet bildiri
  31. Technological pedagogical content knowledge of preservice science and elementary teachers

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Marmaris, Muğla, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 28.04.2018 Etkinlik Tarihi : 28.04.2018 - 01.05.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  32. How do the objectives in Turkish science curriculum reflect the elements of scientific literacy?

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Marmaris, Muğla, TÜRKİYE, 2018 Basım Tarihi : 28.04.2018 Etkinlik Tarihi : 28.04.2018 - 01.05.2018
    Uluslararası Özet bildiri
  33. Fostering socioscientific reasoning through a socioscientific issues-focused course.

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,YILMAZ TÜZÜN ÖZGÜL,SADLER TROY DOW, Yayın Yeri : Annual Meeting of American Educational Research Association, Philadelphia, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, 2014 Basım Tarihi : 24.03.2014 Etkinlik Tarihi : 03.04.2014 - 07.04.2014
    Uluslararası Özet bildiri

Dersler

Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2019-2020 Fen Eğitiminde Argümantasyon Türkçe 3
2019-2020 Seminer Türkçe 2
2019-2020 Yüksek Lisans Danışmanlık Türkçe 1
2019-2020 Uzmanlık Alan Dersi - II Türkçe 4
2019-2020 Yüksek Lisans Danışmanlık Türkçe 1
2019-2020 Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konular Türkçe 3
2019-2020 Uzmanlık Alan Dersi - I Türkçe 4
Akademik Yıl Ders Adı Dili Saati
2019-2020 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Türkçe 4
2019-2020 Fen ve Teknoloji Öğretimi - II Türkçe 3
2019-2020 Çevre Eğitimi Türkçe 2
2019-2020 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2019-2020 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2018-2019 Fen ve Teknoloji Öğretimi - II Türkçe 3
2018-2019 Çevre Eğitimi Türkçe 2
2018-2019 Özel Öğretim Yöntemleri - I Türkçe 4
2018-2019 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2017-2018 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Türkçe 4
2017-2018 Çevre Eğitimi Türkçe 2
2017-2018 Özel Eğitim Türkçe 2
2017-2018 Özel Öğretim Yöntemleri - I Türkçe 4
2017-2018 Fen ve Teknoloji Öğretimi - II Türkçe 4
2016-2017 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2016-2017 Fen ve Teknoloji Öğretimi - II Türkçe 3
2016-2017 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2016-2017 Bilim, Teknik ve Sosyal Değişme Türkçe 2
2016-2017 Çevre Eğitimi Türkçe 3
2016-2017 Özel Öğretim Yöntemleri - II Türkçe 4
2015-2016 Fen ve Teknoloji Öğretimi - I Türkçe 3
2015-2016 Özel Öğretim Yöntemleri - II Türkçe 4
2015-2016 Çevre Eğitimi Türkçe 2
2015-2016 Öğretmenlik Uygulaması Türkçe 2
2015-2016 Fen ve Teknoloji Öğretimi - II Türkçe 3
2015-2016 Topluma Hizmet Uygulamaları Türkçe 3
2015-2016 Bilim, Teknik ve Sosyal Değişme Türkçe 2

Kitaplar

  1. Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular
    TUNCAY YÜKSEL BÜŞRA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Nobel, TÜRKİYE, Ankara, Türkçe, 2020
    Uluslararası Bilimsel Kitap Bölüm(ler)
  2. Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular
    CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Nobel, TÜRKİYE, Ankara, Türkçe, 2020
    Uluslararası Bilimsel Kitap Bölüm(ler)
  3. Biyolojide Özel Konular
    CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Paradigma, TÜRKİYE, İstanbul, Türkçe, 2018
    Uluslararası Bilimsel Kitap Bölüm(ler)

Makaleler

  1. How critical is preschool attendance for students to build a higher science self-efficacy? A comparative study of Finland, Singapore, and Turkey using PISA 2015 data

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,ÜSTÜN ULAŞ,CANSIZ MUSTAFA,ÖZDEMİR ERTUĞRUL, Yayın Yeri : Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2020
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  2. Evaluating Turkish science curriculum with PISA scientific literacy framework

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Turkish Journal of Education, 2019
    Uluslararası Hakemli ESCI
  3. Reconceptualizing and field testing the scientific literacy framework by exploring the aspect of scientific literacy in Turkish science curriculum

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Journal of Baltic Science Education, 2019
    Uluslararası Hakemli SSCI
  4. How do sources of self-efficacy predict preservice teachers’ beliefs related to constructivist and traditional approaches to teaching and learning?

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : SAGE Open, 2019
    Uluslararası Hakemli SSCI
  5. The validity and reliability study of Turkish version of the sentiments, attitudes, and concerns about inclusive education scale

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Kastamonu Education Journal, 2018
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  6. Enhancing preservice teachers’ observation and inference skills

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Inonu University Journal of the Faculty of Education, 2018
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  7. Promoting preservice teachers’ attitudes toward socioscientific issues

    Yazarlar : YERDELEN SÜNDÜS,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,AKÇAY HAKAN, Yayın Yeri : Journal of Education in Science, Environment and Health, 2018
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  8. Sentiments, attitudes, and concerns about inclusion: Early years in teacher education programs

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Erzincan University Journal of Education Faculty, 2018
    Ulusal Hakemli TR DİZİN
  9. Turkish version of students ideas about nature of science questionnaire: A validation study

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN,TAŞ YASEMİN,YERDELEN SÜNDÜS, Yayın Yeri : International Journal of Progressive Education, 2017
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  10. Preservice science teachers’ orientations towards teaching science to middle schoolers

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2016
    Ulusal Hakemli Türk Eğitim İndeksi
  11. Artvin citizens’ reasoning about a local environmental issue: Cerattepe

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : International Journal of New Trends in Education and Their Implications, 2016
    Ulusal Hakemli Turk Egitim Indeksi
  12. Views and knowledge of preservice science teachers about nuclear power plants

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 2015
    Ulusal Hakemli Türk Eğitim İndeksi
  13. Bilimsel bilginin epistemolojik yapısı hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri: Artvin örneklemi

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,AÇIŞLI SİBEL,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2015
    Ulusal Hakemli Arastirmax
  14. A needs assessment for graduate programs in education faculties

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2015
    Ulusal Hakemli Arastirmax
  15. Scientific literacy investigation in science curricula: The case of Turkey

    Yazarlar : CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 2011
    Ulusal Hakemli Index Copernicus
  16. Little Red Riding Hood: An Analogy to Teach Simple Electric Circuits

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA,AYTÜRK ŞEYMA, Yayın Yeri : The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas,
    Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric
  17. Türkiye’deki öğrencilerin fen okuryazarlığını etkileyen faktörler nelerdir? PISA 2015 verisine dayalı bir hiyerarşik doğrusal modelleme çalışması

    Yazarlar : ÜSTÜN ULAŞ,ÖZDEMİR ERTUĞRUL,CANSIZ MUSTAFA,CANSIZ NURCAN, Yayın Yeri : Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
    Uluslararası Hakemli ESCI
  18. Profiling preservice science teachers’ early experiences, beliefs about teaching, and teaching practices

    Yazarlar : CANSIZ NURCAN,CANSIZ MUSTAFA, Yayın Yeri : Research in Science and Technological Education,
    Uluslararası Hakemli SSCI

Ödüller

  1. International Travel Award, FİNLANDİYA, European Science Education Research Association, 2015, Teşvik Ödülleri
  2. Yayın teşvik ikramiyesi, TÜRKİYE, ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ, 2018, Yayın Teşvik Ödülü
  3. Yurt İçi Doktora Bursu, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2007, Diğer
  4. Yurt Dışı Doktora Araştırma, TÜRKİYE, TÜBİTAK, 2012, Teşvik Ödülleri

Öğrenim

  1. Lisans, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, 2001 - 2006
  2. Bütünleşik Doktora, ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İLKÖĞRETİM (DR), 2006 - 2014

Projeler

  1. Küçük Öğretmenler Bilime Dokunuyor
    ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen
    Tamamlandı , 28.01.2009 - 08.02.2009
  2. Geleneksel sınıf Ortamı Dışındaki Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerileri ile Fen ve Fen Deneylerine Yönelik Tutumlarına Etkisi
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Yürütücü
    Tamamlandı , 25.04.2016 - 25.11.2016
  3. Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Okuryazarlığını Etkileyen Faktörler: PISA 2015 Verisine Dayalı Bir HLM Çalışması
    ULUSAL Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi Araştırmacı
    Tamamlandı , 21.03.2017 - 21.01.2018
  4. KOP Bölgesi Fen Bilimleri Öğretmenleri Etkileşimli Etkinliklerle Sosyobilimsel Konuları Öğreniyor!
    ULUSAL TÜBİTAK PROJESİ Eğitmen
    Devam Ediyor

Tez Danışmanlıkları

  1. Ortaokul Öğrencilerinin İnformal Muhakeme Örüntülerinin İncelenmesi

    Üniversite Dışı TÜRKİYE Devam Ediyor

Üyelikler

  1. American Educational Research Association, Üye, 2014 -
  2. National Association for Research in Science Teaching, Üye, 2014 -